Em... topic nampak cam best, tapi sebenarnya bagi aku sendiri kat sini dah tak bakpe best sangat pun. Cuma jika di ingatkan kembali pada kisah, asal dan matlamat raya dan apa yg terkandung dalam ramadhan ni, pasti membuatkan kita cukup sedih, pilu dan terasa rugi untuk meninggalkan bulan ramadhan yg terlalu banyak ganjaran yg Allah letakkan... ruginya terasa bila kita terlalu leka dalam mengambil manafaat yg cukup mudah Allah letakkan pada umat Muhammad berbanding dengan umat2 yg lalu..
Aku tak tau, apa aku seronok atau tak best bila tiba hari raya ni... ni kalo tengok dari sudut, 'Yeay! esok raya!" ler... sbb sejak dok Mesir ni, raya tu rasa macam solat jumaat jer... lepas solat, khutbah.. balik tidoq. Lega ade banyak wafidin kat sini, buleh la pegi ziarah sana sini... hmm, tu la, semalam Mat msg, tanya nak balik ke tidak... actually diaorg berharap jugak aku balik Dumyat beraya kat sana, sbb dah ready memacam kan? tapi aku terasa cam nak raya sini le... bagi aku, happy Raya tu dah lama takde... seingat aku... 2x aje raya yg best penah aku lalui... tu pun sbb adanya sedara mara yg ramai tanpa ada sebarang masalah... ade sedara ramai, kalo ade masalah.. apa pun jadi tak best! Raya kat sini pun lebih kurang aje... ade la happy tu, heheh, tapi kena pandai bina la kan? Agaknya kalo ade peneman hidup, raya best tak hah? Heheh!! tapi kan... pompuan ni mesti rindu balik Msia punya, time camnih mesti dok syahdu teringat msia, ahh... beza laki dan pompuan... aku pon rindu jugak!
Well.. pagi tadi aku sahur ngan Lutpi aje, berdua. Masak kul 3.45... elok da nak siap, lutpi soh bubuh nasik.. aku pon selamber je la amik nasik semalam (yg kami nak makan, tapi terlajak tido..x sahur le! bangun2 da kul 5 pagi! :P ) ... tengok elok aje, sbb rice cooker tu 'keep warm' jer... bila aku cedok, tengok2 bawah tu dah basi~ siap macam dah nak jadi tapai... chizz! kalut jugak! takkan nak ratah lauk je? tengok jam dah kul 4.30... naya! Alhamdulillah nasik mai'dah rahman 2 hari lepas ade lagi... dok dlm esbok. Tibai jer perangat, dpt le makan dgn kelajuan supersonik, heheh... teguk2 air... dan macam diagak, waktu kunyah lauk sikit lagi tu org dah azan... sempat la aku teguk air, seteguk. Huh.. seingat aku, bulan ramadhan ni le paling kurang aku minum air... waktu berbuka segelas... waktu sahur seteguk... huh? tak sampai 200ml sehari? aaaa... dahaga gilaaaaa!!!
Aku datang CC, kul 6.20 pagi... sambil buang sampah, nak sambung download Cooking Master Boy... tapi tengok ade plak org, owh... tipon tanah air masing2 rupanya... yelah, biasanya aku datang time ni kosong je!! dekat raya le katakan... next time le aku donlod nanti... malas dah nak tuko2 PC, aku letih sebenarnya ni...
Waaaa, ingat macam arini nak luah apsal aku slalu cakap diri aku playboy... walaupun pada hakikatnya tidak... hadoi.. rasanya next time la... ni tengah dok tengok pic deqna, siap ade memacam pic lagi, kat kolej la, bukak posa la, besday kawan la, dlm dorm la, ngan AF la... Linda Jasmin pun ade! Cute lar makcik tuh... setau aku ade sorang anak.. besar dah... cikgu tarian AF. Hayyooo... apa da jadik ngan Deqna hah...
Hmm... banyak jugak artis camni, ade asas2 agama yg okey la jugak... tapi terbabas jugak... tu la, ilmu tu takkan dicerna jika kita hanya letak dia kat otak tanpa mengubah menjadi realiti kehidupan... that goes to me! Hidayah itu milik Allah... kita hanya mampu berusaha... namun yg penting itu... usaha...
No comments:
Post a Comment