Wednesday, October 05, 2005

Start Ramadhan

Lama jugakkk aku tak tulis.. sembang ngan Ida semalam, dia kata xde mood.. aku bukan takde mood. Tapi kekadang bila da stop lama, korang tau la kan.. nak start balik tu sikit punya liat nak gerak... mcm da tido laa, mmg susah nak bangun... hehehe! Amacam? best tak perumpaaan aku? :P

Arini start posa, 1 Ramadhan.. da masuk bape kali yer aku ber'Ramadhan kat cni? datang thn 99, hmm.. Ramadhan sekali. 2000, 2001, 2002, 2003,2004, 2005.. uik? 7 kali dah ? pergh.. lama gak ek aku kat sini.. cemana leh tak sedar nehh... :P Maknanya da 14 kali la aku beraya kat sini... tak penah dlm waktu2 tu aku beraya kat Msia. Hummm... lama da kan?

Tadi bukak posa makan nasik jer... malas la pegi masjid. Nanti la kalo da takde apa sangat, baru pi masjid. Kalo tak, makan kat umah aje la. 8 hb ni nak pi anto Wadi balik Msia, Apai ngan Shah sekali... pehtu aku ingat nak stay Cairo kot. Nak amik duit lepas tu.. kalo rajin aku balik Dumyat. Kalo tak rajin.. aku nak stay sana sampai pertengahan Ramadhan. Dan mungkin jugak sampai beraya kat sana! tapiii... teringat plak ngan kuliah.. cemana ye... aku suka ber'Ramadhan kat Cairo sebenarnya.. seronok sikit nak pegi masjid malam2 lepas bukak posa tu... kat sini sbb aku dok dlm umah aje.. nak kuar pun malas... malas mencengkam diri... ingat tu, amik duit.. beli kitab.. lepak Cairo la kot.. lain la kalo Ahmad da nak buat kelas.. aku nnt balik Dumyat semula aaa...

Aritu Raja Muda datang.. dia jadi pemangku la kan? Shahidan pun datang diiringi dengan segala VIP... biasa la nak rasmi Rumah Perlis... da lama sangat Pelajar Perlis ada sebuah umah aje. Sedangkan negeri2 lain dah berkurun2 ada imarah sendiri... ade la jugak. Harap2 dengan adanya Rumah Negeri ni, xde la jadi mcm Rumah Selangor atau mana2 Rumah Negeri yg di take over oleh pegawai2 yg mengos tu... aku dengaq mcm ada pegawai mana ntah.. pehtu Koyan yg jd S/U dia? errr.... dengaq nama ja si Koyan ni... perangai gue tatao... masa program tu mmg ok la jugak.. cuma suro datang kul 9 pagi... kunun ade rehearsal. Yela, cara2 nak sambut, sembah Raja... aku wat ala kadar gitu je.. yg pasti, aku tak angkat tangan sembah dia.. hehe.. orait je dia.. xde berubah muka apa pon.. takut gak ler kan? kot2 kena mcm Sultan Johor yg tak kira tuh.. tau nak penampaq org jer. Yg bestnya waktu dia nak balik tu.. aku terus salam ngan dia, siap dia tunduk kepala lagik.. aiseh.. :D

Pengerusi Majlis? Penyampai Majlis? Pengaturcara Majlis? ntah la.. aku tatao nak panggey apa... tp siap ada sampai 3 org :D Sorang translator, dari BM ke BA.. aler, untuk Naib Johan Tilawah Quran kat KL Tahun ni.. org Mesir rupanya. Dia qari tetap kat Masjid Amru Al-As. Ngan Makcik Doktoran Hagar (Hajar) Sa'adduddeen.. alah, makcik ni la yg dok cakap kat I'eza'atul Quran Minal Qaaaaaherah tuh.. hehe. Baru tau rupa makcik yg aku slalu dok dengaq dlm Radio tu... Translator tu la yg jd translator waktu Tilawah Al-Quran tu berlangsung.. aku tak ingat nama dia. 2 orang lagi adalah mcm utk Raja dan MB.. sorang laki dan sorang pompuan.. tp aku rasa la.. sora kakak tu lagi smart, mcm juruhebah kat Radio jer sora dia... yg laki tu pulak, mcm sora komersial nak wat iklan kat Radio atau TV.. tp besar sangat la dia buat sora.. mcm terlampau sikit (bagi aku la tu, org lain tak komen apa. Since ni blog aku.. so aku tulih ler apa yg aku rasa.. hihi)

Haaa... lawak tau... masa dok tunggu majlis nak berlangsung tu. Err, sebenarnya tunggu Raja.. selagi dia tak datang.. majlis takleh start. Dia mai kul 10.30 pagi.. lama gile tunggu. So, aku nyembang2 la ngan kwn2.. tau2, perati ke depan.. sorang budak baru kot... aku perati dia, dia perati aku... dia kerutkan dahi sikit... waktu tu baru aku perasan dan teringat!! Ilyas lerrrr... my cousin!! hehehehee!!!! Dia baru datang.. aku dok tunggu call dari dia.. tp xde pun. Kak Long pun ada cakap dia nak mai... tak sangka plak nak berjumpa dlm majlis tu.. hehe.. borak2 la sat... dia kata tak cam aku sbb muka aku da berisi.. hihihi.. betoi.. aku sendirik pun rasa badan aku ni da naik keterlaluan.. mau tak mau, tahun ni aku mesti buat sesuatu.. kalo x, ianya akan membahayakan kebahagiaan aku pada masa depan.. mungkin! Hmm, ni kejadian kali kedua dah. Dulu ngan Illiyyin pun sama.. jumpa kat CC plak tu.. haram tak kenal w/p dok sebelah menyebelah... ya rabbi.. aku mcm nak tergelak gile2.. malu sesangat pun ada... apala..

Okeh la kot.. ade masa nnt aku tulis lagi.. sepatutnya blog ni aku buat mcm diari.. tp disebabkan ada masalah aritu.. so terpaksa la tertangguh2. Line internet dulu tu ngan LOGO. Hub tu kami pasang kepada 2 lagi PC.. diaorg tak tahu. Tp ada student bitau.. chizz, dengki sungguh. Akibatnya LOGO mai tarik terus line tu, dan bila kami pi tanya.. siap kena marah dengan penuh perasaan lagi.. so, aku ngan Abas tuko la.. kami usaha cari CC lain yg sanggup tarik cable.. dpt la kat Hosam... ni guna line dia la.. dan aku rasa sesekali jalan, line ni lebih elok dari LOGO punya.. maybe tak banyak org tau kot.. wafidin banyak amik kat LOGO... biarla.. asalkan bahagia.. dan kami tak buat apa2 yg tak betul pun...

No comments: