Banyak hari aku tak menulis lagi. Aritu yg tulis pon sbb ada org tanya... rasa mcm ade push skit baru nak tulis. Adei laa.. mmg perangai aku sungguh sejak dulu..!! :P
Ni kat Dumyat... dah bape ari ye kat sini. Emmm.. jap, aku sampai sini Rabu malam, kul 1 pagi ngan Caphiq.. terus ke umah Abbas. Aku mmg lepak sini aje. Tak kuaq ke mana2 sangat pon, mmg lepak dlm umah ni je banyak. Pegi Dumyat kejap semalam, beli barang2 skit... heh.. sonot jalan ramai2 ngan junior2 tuh :)
Arini pegi Port Said ngan Abbas, Caphiq, Hadie, Lokman N Eddy. Kuaq umah ada la dlm kul 1, tunggu tramco sume, naik, pegi Sai'dey, turun, naik, pegi Dumyat, turun (sapa yg penah mai Dumyat aje yg tau kenapa kene naik turun byk kali ni, heh. Percayalah!) naik Peugeot plak ke Port Said... pehtu kat sana, jalan kaki ngan naik cab aje la. Aku usha2 aje.. beli apa pon tak. Takde nak beli apa, duit tak cukup utk nak shopping2 sebenonye. Jgn mula je membeli, kang kene 'power' dia.. naya!
Biasa la kat Port Said ni, cari barang terpakai.. heheh. Pandai cari tmpt, dpt la elok2 dan murah... yg tak reti cari tmpt... tapi buat2 tau tu la yg slalunya budak2 baru sampai Mesir ni dok jadi mangsa... huargh huargh huargh!! Jahatnyeee.... :D Aku tergolong antara yg tak reti cari tmpt tu laa... keh keh keh... tp klu xtau, cakap je la xtau.. ye tak. Apa susah? reputasi penting sangat ke sampai nak kena tipu2... hohoh!
Sambil2 depa dok cari baju tu, aku tipon jap ke Markaz Nile. Tanya pokcik Ragab tu psl kelas aku...dia bitau soh aku datang esok, kul 1. Tapi aku mintak extend 2-3 hari, since aku ada kat Dumyat lagi dan ada keje nak pegi ke Alexendria esok, insyaAllah. Pokcik Ragab kata, "Wokeh!! Hang mai la sabtu ni nooo..." <-- (Setelah diterjemah ke dalam BM oleh otak aku, keh keh!) Jadi, insyaAllah aku akan mulakan balik level 7 pada hari sabtu.. pukul 1 tengahari. Dengan ostat apa... tatao lagi... tengok aje lah :)
Pehtu kami sambung jalan2 lagi.. sampai la tgk2 jam.. dah kul 5.20 ptg. Cari kedai, beli air gas N mineral... makanan ringan skit.. then pegi ke pelabuhan yg nak ke Port Fuad tuh... nak berbuka posa pon.. tempat mau lawaaa. Heh, thanx to Abbas la.. :) Time2 ni, ternampak gak student2 Msia Negeri Sembilan, budak2 baru.... Aku naik cab dgn Eddy N Hadie, budak laki yg bawak tu pecut, cilok2... ekekekek... tergelak2 aku. Dia nak wat drift la kot. Takpo takpo.. berlatih lagi :D Dalam kul 5.55... orang azan maghrib... berbuka la kami ala kadar kat depan balai polis tu :D
Jalan2 sume lengang... ye la kan.. time berbuka. Abih sume org balik umah.. tak pon tumpu kat masjid dan tempat2 yg wat mai'dah rahman :) Kami jalan kaki je kat bandar Port Said yg kosong tu... sampai la jumpa tmpt nak solat maghrib, Musolla kecik aje... tapi siap ada ekon.. hehe. Sejuk. Pehtu.. terus pegi kat mauquf... balik Dumyat... naik turun naik turun tadi lah balik.. heheh. Penat? Alah bisa tegal biasa... chewah!
Aku sebenonye rindu ngan Dumyat ni... rindu bebeno. Suasana dia.. aman, nyaman.. aduu... mmg best la. Tambah2 plak kena ngan cuaca cemni.. mmg best sangat! Ntah la bagi org lain... sbb sesetengah org mmg suka dok dlm sesak. Kata depa, Active! Heheh... agaknyalah. Aku xleh sangat... kena charge balik ke kawasan2 cemni, baru aku 'hidup' balik :D
Aritu punyala cari resepi wat kue sagu...tanya Che Mah, dia bitau dah.. aku dah nak buat. Tapi, mcm sumthin wrong la.. aku tanya Massah plak... kata ngan santan plak. Mungkin jenis lain kot... last sekali.. tanya Bulan la... heh.. and all thanx to these gurls... resepi tu menjadi :) alhamdulillah. Budak2 tu pakat makan...abih! Tak sangka plak aku, w/p sebenonye lembik sikit. Aku makan sikit, pehtu boh dlm Milo... heheheh... makan ngan Milo susu.. sedapppp..!!
Banyak lagi ni... tp kang panjang plak... nanti la aku sambung lagi bila2 aku ada masa....
Semoga semua kawan2 aku ceria.... eh, korang pon kawan2 aku tau!
(Peringatan utk aku sendirik... ubah kedudukan pixx tu nnt.. tuh, yg atas tuh!!)
No comments:
Post a Comment