Aku pegi Dumyat ari Ahad aritu dgn Abbas n Eddy... tunggu kat Ramses dari kul 7 sampai kul 8 mlm baru la depa sampai. Hadoi, melangut la aku kat situ sambil tengok orang2 dok balik kg. Melayan je kiri kanan... arab jeling ke hapa ke, wat bodo jer... last2 letih berdiri, aku pon duduk la kejap. Tp tak sampai seminit, Abbas call.. da sampai. Cheh.. punyala lama aku berdiri dekat sejam dia tak mai.. tau2 baru duduk seminit... dah call... huhu!!
Pehtu pegi cari tramco yg nak pegi Mansurah.. mau melepak dekat 30 minit. Dengan org berebut2, nak ke Benha, Mahallah, Alex... ramai ramai... alhamdulillah, last2 dpt gak. Sampai Mansurah, berenti makan jap sebelum sambung naik tramco ke Dumyat. Makan firakh, nyap nyap nyap....fuiii, meleleh ayaq lioq.. ngeh ngeh.
Mcm biasa tunggu org nak penuh dlm tramco nak ke New Damietta City tu. Lama la gak, aku pon tgh lalok.. alhamdulillah berjalan gak. Sedar2, kena tahan dek murur antara Mansurah ngan Dumyat, mintak kernih... tp ada student Thailand depan aku tu kasi, so polis tu tak mintak ler kat kami lelain ni. Arab lain la.. sume arab kena check abeh, pk2.. oret gak la. Org asing ni tak di check teruk sangat berbanding arab sendiri. Kalo kat Msia, terbalik plak.. hiks. Pendek cite, kul 1 pagi da sampai umah. Melepak aje la mcm biasa... Pedot masak2 sume... w/p da makan tadi, tp sbb Eddy merengek nak makan lagi... huhuh...
Da next day, aku pegi kuliah ngan Abbas. Nak try wat urusan, tp sadisnye, bila Ahmad Sirri kata dia tak datang Cairo lagi mai amik syahadah2 lain tu... isk. Penat aku jek!! Dia kata ahad ni.. aku pon penin, last week dia bitau Abbas nak datang Cairo pd ari ahad minggu lps tu. Cheh.. arab ler katakan. Nasib da paham da pe'el tuh. Pehtu kami terus wat keje2 sampingan, tanya sijil2 org lain... seronok jugak dpt jumpa ngan Dr Rabi'e... heheh... byk tolong aku woo.
Lepas pegi beli barang2 makan skit, trus balik umah. Lepak2... Abbas konon nak wat baju, tp dok tertangguh je ha. Oh, aku lupa cite.. yg hp aku jd mengong. It went blank lps aku cucuk ke computer, dan terus white blank gitu. Nak off pon takleh, cabut bateri aje la. Sedih.. sedih... ni aku tgh dok usaha cari jalan camne nak betulkan balik. 1st, kena kasi detect dulu lah... pehtu baru bleh update apa2 yg patut... huh, mintak2 la okay balik nnt...
So kwn2... aku mmg takleh guna hp dlm masa seminggu ni... sorry!
Tak cukup dengan tu... aku nye HDD plak KO. Masa nak pasang kat PC Pedot, bila nak copy aje.. HDD aku went dead..4x dok ulang gitu... masuk kali ke 5, bila tgk kat My Computer, drive aku da takde. Hanya satu je detect, mana yg lain? haaa... cuak aku!! Terus tgk Disk Management.. kat situ terus terbukak mata aku luas2.. HDD aku hanya ada 1 drive yg idop, lelain sume dah jd RAW. Drive2 aku yg lain gak pon ilang sama ditelan. Haduu... time tu, aku da tak terkata apa2. Hehe. Cabut HDD, check kat PC Abbas... yupz, confirm dah jd RAW :P
Aku maleh nak wat mende lain dah. Kot nak try recover partition ke apa, takde dah. Ni yg MHR bengang ni.. ehe. Just format lain.. wat partition baru. So, secara rasminya abih la ilang segala maklumat2 yg aku kumpulkan selama ni. Gambar2... dan file2 penting aku. Bye bye my darlin...
Ada la tu, Allah nak tunjuk apa2 kat aku...
No comments:
Post a Comment