Friday, July 02, 2010

Hari Kecemerlangan Dan Hari Koperasi MATRI

Arini aku bawak kamera pi skolah, utk nak amik gambo2 pada Hari Kecemerlangan dan Hari Koperasi MATRI. Aku bukannya terer pon amik gambo guna kamera ni.. angkat, snap aje sana sini yg mana aku suka :P

Jadi, angle dan exposure pon jadi lintang pukang sume.

Aku terus pi cari abg Syahid, naik ke bangunan skola kat asrama tu. Saja nak amik gambo dari situ. Cantik. Ni gambo kampung aku la.. blakang ni mengadap bukit.. bukit2 ni panjang... ada gak dekat 2-3km kalo tengok memanjang belah sana. Ladang getah aje dlm tu.. tp apsal nampak pokok nyoq la plak banyak. Hish.

Kat kaki bukit tu, ada cina beli tanah tu dan tanam pokok durian. Banyak betul. Orang melayu banyak yg jual tanah, rugi betul.

Ni la skolah aku tu, bangunan besar kayu tu la bangunan utama skolah. Main building MATRI. Pejabat skolah bawah, atas tu masjid aka surau. (Aku dah cite dlm blog ni dulu nape lebih dikenali sebagai surau) Yg cat koko tu la. Yg bumbung berlapis tu :)
Tepi tu sume bangunan kelas. Yg bumbung biru belah kanan tu, kantin skolah. Yg bangunan tepi jalan kaler kuning tu, koperasi sekolah.

Ha, nampak rumah banyak2 bawah tu kan? tu la Taman Melati Indah. Yg bangunan bumbung biru tu.. dewan makan, atas pompuan, bawah laki. Blakang dewan makan tu, bangunan 3 tingkat tu adalah asrama puteri. Yg tepi belah kanan dewan makan tu plak adalah TASKI, 2 kelas SRIM (Sekolah Rendah Islam Seri Melati) pon ada dlm tu. SRIM ni kelas dia berterabur skit dlm Kampung Tunjung ni. Style UNIMAP la dlm Perlis. Hehehehe.. merataaa!

Pehtu nampak tak rumah belah kanan tu.. tu rumah penduduk kampung la. Umah aku ke kanan skit lagi :D blakang surau tu.

Garaj skolah bawah tu baru buat aje. Saja aku amik sudut ni sbb nak amik gambo Taman Melati ngan Bukit Keteri. Bukit Keteri tu la yg kilang simen dok amik batu tu.. sampai flattttt dah bukit tu kena bom.

Dari kanan, Pemangku Pengetua, Cikgu Abdoh..Ustaz Umar Haji Salleh dan Ustaz Abdul Karim :)

Wakil SKMM ngan Cikgu Azizan, depa jadi hakim.


Ni Abg Madet ngan Ustaz Din.. man behind the scene. Hehe. Orang penting wooo...

Ha, depa ni student form 4.. dulu masa form 2 anak2 murid aku la ni. Apa ntah depa kalut wat presentation tu. Masa kena soal skit2 ngan para hakim tu. Terus lintang pukang skit... aiseh!

Depa wat projek kerepek pisang. Aku suka la idea tu. Tp depa tak dpt wat presentation tu dengan baik.. sayang betul.

Ni plak team laki. Mula2 depa ni nak kuar dulu, tp ada masalah ngan diorg punya multimedia tu. Aperdaaa... lama betul tunggu! Tapi depa ni dipilih lebih best dari team pompuan tu sbb depa punya idea tu lain dari kebiasaan. Depa wat Candle Cup ngan apa kebende ntah lagi satu. Tak ingat (Tak dengar sebenarnya)

Penerima hadiah :)

Ada banyak lagi sebenarnya, tp aku tepek gambo depa aje dah laaa :D





Okkeh, ni proses penanaman pokok oleh wakil SKMM tu. Fuad pilih pokok cempedak :D


Fuad mai hulur sarung tangan sambil tersengih2 :D

Fuh, tak perasan lak Cikgu Man dok bergaya kat blakang tu. Heheheh!

'Encik.. bukak cemnih laa...' Sapa dok ajaq sapa tu la ye :D


Fuad tak pueh ati..hehehehe

NI Pakcik Zul.. jadi penyelaras bahagian landskap MATRI. Dia la dok jaga pokok2 dan jugak kawasan skolah ni. Tukang kebun ke? boleh kata la. Pakcik Zul ni orang kampung Tunjung ni la. Dia Pegawai Kesihatan dulu, dah bersara.. dari dok melepak kat umah, dia mai la wat keje ngan MATRI.

My Skool :) Sejak form 1.. sampai form 6 aku dok sini. Skrg aku patah balik ngajo sini plak. Heheh.

Alamat skolah tu alamat aku ler. Ubah nama aje jadi nama aku.. cukup la. Heheh.

Bawah khemah tu la depa wat program tu. Lusa baru abih.

Ni anak2 murid aku.. nakal2 neh. Hehehehe.

Umah aku belah kiri, tp tak nampak dlm gambar ni. Depan tu bangunan asrama puteri. Tu budak2 skolah rendah nak balik kelas... hehe.

1 comment:

Zilla said...

Salam Faiz..

Dah ok dah gambar2 ne..clear aje aku tengok wpun dok bawah khemah, kire ko dah pahamla pasal iso tu semua..takpe perlahan2la, I'Allah nanti ko akan mahir gak... :-)