Sunday, January 16, 2005

Sejukk

Pening... bukan headache ke apa... tapi aku dah tulis seminggu lepas, pehtu aku post, tapi tak masuk? argh... server putus ke? nasib tak tulis berjela2... tapi tak best la kan sbb da lepas lama aku tak tulis, tu aje la yg aku nak isi sementara ada idea waktu tu (idea yg lain tu lesap le lepas tak di isi...:P)

Kelmarin aku dah datang CC, tapi tak sempat nak tulis kat sini, even aku duduk 5 jam benar. Chat dgn ida buat aku relief and happy :) tengok nick dia aje pun aku dah takleh renti sengih.. hehe... bincang pasal nak buat web tu, nak isi pasal sumthin islamic. Aku pk2, bukan apa.. lama bertenet ni... lama hidup, lama blaja, lama dah jadi org Islam.. tapi apa yg ada aku sumbang utk Islam walaupun sikit? at least... biarla w/p kecik jer tapi inilah usaha yg kami mampu buat masa ni... sebenarnya tak buat lagi, perancangan lama dah, tapi asyik tertangguh sbb aku le :P kali ni nampak macam makin serius... takpelah, sesungguhnya setiap perbuatan itu dimulai dengan niat.. heh.. ni dah lebih sikit dari niat la kan kan... moga aku boleh istiqmah dan istimrar lepas ni... ameen ya rabb...

Aku balik... tengok Stories Of The Prophets tu... baca balik, bukak, try terjemah as my first step... masuk satu perenggan... perghhh, baru aku tau bukan calang2 orang mau terjemah ni, perlu pengorbanan yg .. heh...

Takpelah... stop takat tu... jika ada apa2 masalah lagi.. kami akan discuss..

Baca kisah anbiya' tu memang ada banyak kesan... tapi orang tak pandai nak interpret plus dgn pembaca pun buat sekadar sebahagian dari sejarah dan terus kekal camtu. Gitu la jadiknyer...

Aku dok dlm bilik, sesambil baca tu, sesambil dubbing tape.. nasyid? pop-nasyid lah...In-Team, UNIC, Hijjaz, Ae-Man... Brothers... buat kompilasi sendiri, lagi best... heheh. Personally, aku minat Hijjaz dan Raihan... album Pelita Hidup memang best... aku pesan kat Kak Long... taktau la dia dah beli ke belum.. komen pasal aku dengar lagu? diaorg dengar nasyid? heh.. tak paham la tu rythm sesatu muzik... lirik? ngape... diorg ingat lirik Metallica, Savatage, etc tu takde pengajaran ker... pak arab yg dengar In-Team, UNIC dan kumpulan se'nada' dengannya.. mesti kata lagu pop punyalah... w/p dah bitau... "Nasyid niii..." dia tetap geleng kepala... apa punya nasyid bunyik camtuh.... well, itula bezanya nasyid asli dengan nasyid yg tak asli... heh...

Pagi tadi Mat gerak kul 10.30... pi kuliah selesaikan urusan tasdiq, alhamdulillah abih. Esok nak pi sambung iqamah, mati sebulan lebih dah nii... naya, bimbang gak... mintak2 laa mama tu esok orait.. eh silap, Madam le... :P pehtu ingat petang esok nak balik Cairo, insyaAllah.... lepas sana barang 2-3 hari... ;) bi iznillah...


No comments: