Wednesday, January 26, 2005

Kelmarin aku sempat chat ngan Kak Lissa... dia tanya apa pendapat aku pasal tsunami yg bebaru ni... bagi aku ada 2 kemungkinan... satu, buatan manusia, samada bom atau senjata pemusnah yg menggunakan alam, ala2 Red Alert gitu. kedua, memang earthquake betul.. tapi apapun... semuanya adalah kekuasaan Allah.. Dia kata Jadi, Maka Jadilah...

Semalam aku takleh tido, pusing sana sini... ingat lepas balik dari umah Lutfi, aku nakpegi CC, tapi masa lepas turun tu... perut memulas pulak, tapi masa tengah jalan kaki balik tu, slow2 hilang plak... nak pegi CC kat bawabbah tu, dekat sikit ngan umah, tapi tengok bebudak arab penuh kat luar tu.. tringat ameq cakap, kalo siang tak payah pegi ler, budak2 arab main games... hmm, paham la tu... bukan masalah main games jer, masalahnyer memekak tahap lori tanah tuu... tensen betul... kat mana2 dlm mesir pun sama kalo diaorg main games... mulut mesti jerit2 kat kawan2... aperdaa... kawan duduk tak sampai 2 meter pun..

Petang semalam masa takleh masuk umah lagi, call Massah... tanya dia cite Love Generation tu, dia kata tak suka Tetpei... heheh... yelahkan, agaknya kalo dia tengok dari sudut kita sebagai seorang melayu... Islam apatah lagi... mestila jauh berbeza. Kalo tengok cite Jepun, tengok dari persepsi jepun terhadap life... kalo omputih, gitu.. arab pun gitu... tu sebab aku cukup meluat cite melayu bila aku mengamalkan teori yg sama... :P

Sebut pasalLove Generation... teringat hal cinta... hidup tanpa cinta.. umpama apa yer... kosong la.. mana ada orang tak cinta apa2.... at least dia mestikan cintakan perbuatan yg dia nak buat tu... aiyark... malas pk, tapi dengan cinta ni jugak la aku blaja banyak benda. Well... buat masa ni aku ingin berhenti seketika mengambil nafas... dah letih mengejar berlari tercungap kepenatan... tapi andai ada yg berlalu dan memerlukan aku mengejar... takdir Allah akan menentukan :):) Jodoh... :) dulu aku kurang paham, bila Dila&Shami sebut jodoh... tapi lama2 aku da mula memahami... dan seterusnya aku paham apa ertinya cinta tak semestinya bersatu yg mcm Cha bitau... aiii.... belajar dengan kepedihan...

Aku nak pi bank sat lagi... so aku datang CC lepas subuh ngan Lutpi, tu dia dok tipon Rahimi... ni aku nak kuar dah la... petang karang nak balik Dumyat... rasanya lepas pi bank, nak pegi jumpa Massah.. nak amik balik beg aku....

Macam biasa masuk AM.net... tapi nampaknya AM.net dah kena badai tsunami buat kali ketiga dan yg paling teruk bagi forumers kat situ termasuk aku... sayang.. sumer yg aktif terasa sedih, yelahkan, apa yg dibincangkan selama ni hilang... takpelah... kita tengok balik apa admin bole buat...

No comments: