Kul smilan pagi lagi aku da datang CC ... tido katil abas semalam.. dia tak tido pun, dok adjust PC dan burn CD ... aku layan tido jek... bangun subuh, tido lagi... pehtu bangun kul 7 tu. Balas msg sat...then mintak CD Midori No Hibi yg Abbas burn tu... test kat VCD player... orait.. jadi le.. eheks... alamatnya kalo da dpt converter dan buleh cut Naruto... mesti bole masuk CD.. ehehehe!
Semalam.. dari berbalas msg ngan Massah, trus aku call dia... tanya2 cikit.. kasi jelas yg aku tak jelas... orait gak... dapat la aku tau apa yg aku taktau... tapi kalo org tak cite mana la aku nak tau kan? aku bukan ade teropong hati....
Amali da sampai.. aku call dia masa kat Astad Dumyat, relax jap sementara tunggu game seterusnya. Dia kata ada benda nak cakap... hadoii... berdebar jugak... family la tu.. barang aku pun ade gak... malas nak agak apa bendanya. Tengok sendiri nanti, mudah.
Aida pegi Sinai arini.. bertolak kul 2 pagi kot... masa dpt msg tu, dia kata da ade kat terowong suez. Hmm.. aku pk gak, tengok2 tempat yg diaorg nak pegi tu... boleh aje pegi Sharm Sheikh... mesti atas nama persatuan gak... w/p sabah, tapi diaorg still masih bole berikan kebenaran nak pegi.... cool jer .. orait gak... aku nak pi... aku pun nak pi gak laaaa....... mana2 tempat yg buleh pi aku nak pi sumer... ngape, rugi la kan.. da ade kat sini tak pegi tempat2 yg orait dan cantik... personally aku tak berapa setuju ngan pendapat yg pasal nak usha benda negatif tu... ngape, benda lain banyak... apsal nak usha yg tu jer.. kat Msia pun berlonggok... hmm, time tu la nak tengok... kopiah putih atas kepala tu... real?
Piala EXCO... aku team ngan Wadi, Usop, Khusaini, Aizat, Jehe dan Razif... team Kawarek... keh keh.... kami main happy2... yelahkan.. team orang lain lagi power... 6 team... tapi tak sangka plak, team kami bole menang dan terus menang... yg awal2 tengok... yg orang isap okok, memang pancit awal2 lagi... sapa tak isap okok, bole lagi... lain la aku ngan wadi yg memang tak jogging pun.. eheh... stamina pun out... tapi tu la ble tengok kesan org isap okok. Kira2, brape kerat sangat budak Dumyat tak isap okok? nasib team aku kuat lari... aku aje yg teruk.. so jadi goal keeper... alhamdulillah dpt la save beberapa percubaan bahaya... chewah.. lutut pun luka masa half-dive tu... cakit wooo... masuk akhir.. team kami tak sempat nak relax pun, terus jer lepas perlawanan suku akhir terus masuk akhir... dan tarik nafas 5 minit kot... haiyaa... pengsan bebudak tu... kalah :) so dpt le nombot dua... alhamdulillah ...
Sejak lahir... sejak aku sedar kat dunia ni... sejak aku kecik, boleh fikir, ingat dan tau serba sedikit perkara dlm dunia ni... budak pompuan tak suka kawan ngan aku... Kenapa? ntah.. jawapan tu takde pada aku hingga sekarang... sejak dari darjah satu, sampai darjah 6 ... pehtu masuk sekolah menengah... sampai la form 3 ... kat situ aku mula buka sesuatu yg dah mengubah pandangan aku terhadap pompuan ni.... tapi, macam dulu, bebudak pom sekolah aku tu, tak penahnya yg ok ngan aku... tak paham2 betul....
Yg tolong aku mengenali benda ni sume... Amran.. thanx :) helped me a lot! dia sebenarnya luah masalah dia kat aku pasal kak angkat dia.. last2 terangkan kat aku sifat2 asas pom ni satu2... great info bagi aku masa tu... yelahkan, baru 16 thn :)
Lepas PMR... aku pegi umah Dzia... 2 minggu lepak... masa tu la aku kenal Adilah... dan aku tak sangka, org yg luar bole layan aku lagi ok dari yg dok ngan aku ni...
Lepas abih SPM... aku sedar banyak berubah, dulu tak berani tego, cakap, muka masam, cebik dan ntah apa2 lagi... jadi lain jer.. tego dan etc... waktu tu laa baru nak bitau... suka awak la... minat awak la... aperdaa... sesungguhnya ada sesuatu disebalik negatif tu.. :P
Kecik2.. sekolah rendah... aku ni bole kata mangsa buli aje... darjah satu.. darjah dua... darjah tiga... takyah sebut kat sini la... sbb bebenda tu kecik jer bagi aku sekarang, tapi waktu kanak2 dulu... benda tu cukup memedihkan hati... tapi bila start masuk darjah 4... aku mula cabar fight ngan org yg nak buli tu... well, no pain no gain... gitu la life aku kat skolah... kat umah, aku la budak manja... baik, tak tahu erti keganasan... tapi kat skolah... kira 3rd grade gangster :P Hmm... aku rasa ok jugak, bukannya membuli atau buat benda2 tak elok kat skolah...err, tapi ade la sikit2... nakal la katakan :P aku cuma pertahankan diri aje dari di buli.... tak balas, diaorg ganggu lagik... bergado beberapa kali tu, no big deal... luka? sakit? lumrah... haiyoo, ngape aku jadi camtu dulu yer... pertahankan diri.. brutal...
So sekarang ni bila baca bab keganasan di sekolah... aku tau sesungguhnya benda yg berlaku di sekolah sekarang adalah jauh lebih ganas dari zaman aku dulu... nape? bagi aku jawapan mudah... sistem yg Allah bagi tak di praktikkan.. padan muke...
Ngape kita kawan ngan seseorang tu...? anybody? ...
No comments:
Post a Comment