Wednesday, February 23, 2005

Memori

Hari ni aku dapat berita yg memedihkan hati aku. Patut macam terdetik nak datang CC. Bukak email... ade email dari Dila... dia bitau, yg dia dah tunang. baru bertunang pada raya Cina yg lalu... moga dia bahagia...

Semalam tengok citer cina tu... 40 episod, satu episod ade la dlm 4o minit. Da sampai ke episod 39, mat panggey makan sate... aku renti. Pehtu terus tido sampai kul 4 pagi, balik umah... Dlm citer tu dia banyak pasal citer yg berputar2 aje. Tunjuk cemana raja yg banyak 'makan luar' .. last2... berlonggok2 anak haram dia dari perempuan yg berbeza2... pegi sana, ni akak kamu.. pegi sini... ni adek kamu... mampos... nampak sangat kenapa Islam amat menjaga nasab ni, hukuman pun memang setimpal, setakat hukuman Shaolin tu, memang tak sepadan ngan Islam la... sebagai seorang islam sepatutnya kita nampak sangat betapa hebatnya hukuman dan undang2 ciptaan Allah ni...

Tapi hero dia tu memang best jugak... bab kesatriaan..kepahlawanan... memang jaga habis. The true heroo... hehe... tapi yg tak puas hati ngan cite ni adalah jalan citer dia yg kadang2 banyak meleret2, lepas tu mula memasukkan watak2 yg ntah dari mana2 ke dalam jalan cerita yg asas dan berat ni... watak2 muncul dan pegi camtu aje...

Kelmarin, masa aku dok tengok citer cina ngan Pak Rin, elok masuk subuh, Abas ajak pegi ngan dia ke pantai cari kerang, Taib ajak... aku pun orait aje. Kul 8 ready2 terus pegi... Yuzrim pun pegi sama... jadi 5 orang la, 4 beskal... Taib carry Bebah... sampai aje, terus cari... takde.. Abas pegi sampai belah pelabuhan, dpt berapa ketul jer... memang ingat takde dah... tapi aku terus jalan ke tepi, tuju arah Alex... aku rasa kat situ ada la gak w/p sikit... dan lepas penat kayuh kat gigi air tu... aku tolak beskal plak.. penat woo kayuh atas pasir. Dok terbenam aje. Ade la aku dpt sikit kerang yg separuh terbenam dlm pasir... kais2 ngan kaki... last2 mula korek sikit... sambil2 tu.. diaorg datang, Taib korek... dpt lagi... last2... kami pakat2 korek aje cari kerang, rupanya dok dlm pasir :P cari sampai kul 10... pehtu buang isi plak... hehe... 5 orang punya keje... letih gak woo... sapa penah wat keje ni memang tau la penat dia :P

Tengah dok perisi tu, datang askar pengawal pantai 2 orang, suruh timbus balik pasir yg kami korek tu.... kami masing2 pakat bengang aje... dia kata salah la, kena tangkap la... tak cerdik betullla arab tu, senang cakap... bodo. Yg korek tu bukan dalam pun.... sejengkal aje paling dalam... lepas tu bukan jauh ngan pantai, 3 meter aje... air laut pasang, ombak datang, abih le lubang tu... apalaa... sbb arab tu bodoh, ada AK-47, maka kami pun terpaksa jadi bodoh sama arab tu jugak la.... kasian Abas ngan Taib tolak balik pasir2 tu... aku ngan Yzurim wat bodo jer... malas layan arab tu. Saja tunjuk power la tu...

Dok tak lama lepas tu, datang sorang lagi arab... kali ni pakai smart, siap ngan neck tie lagi...wat tak tahu aje, dlm hati pk, sapa la plak nih, nak apa ntah... takkan salah plak kutip kat sini... :D rupanya nak suruh kami tolong angkat keta dia tersangkut dlm pasir... keh keh... apa la... dah tau pasir tu tak kejap, buleh turun ngan keta... masa dekat ngan keta tu, baru nampak ade bini ngan anak dia dlm keta... yg ampehnya, tak turun plak tu... kami tolak sekali ngan diaorg... aku, Taib ngan Abas tolak keta dia... alhamdulillah naik... sez thanx... ciao...

Ntah la... aku malas pk banyak... sekarang ni aku rasa lain sikit... nnt la aku free, tulis lain...

No comments: