Agak lama aku tak tulis kat blog ni... 2 minggu ade kot? tangguh punya hal la ni. Aku datang Cairo semula pada 15hb malam tu... sbb 16 tu sepatutnya ada meetin S/U, tapi... letih2 aku malas nak pegi... jadi monteng la jawabnya, hehekz! tapi tengahari tu aku pegi umah Perlis, sbb ada hari sukan keluarga umah negeri... stay seharian kat situ... dari kul 2 sampai petang. Pehtu pegi umah Johor... makan kat bazaar... pehtu balik semula kat umah perlis.. ikut acara dewan plak... hehe... seronot gak :)
17hb tu aku pegi la ke Markaz HEWI kat H7 tu... perjumpaan ketua perwakilan... dengaq penerangan aje la... ade la sikit2 pertanyaan dan benda yg harus disampaikan. Tu pun sbb Bad pesan, Nabil plak yg suruh aku pegi... hehe... kena la pegi kan. 21hb tu ada muktamar senawi PMRAM plak... Dumyat anto 5 org aje. Aku kekadang bising jugak kat tempat duduk tu. Tapi yg last tu mmg orait gak la... dpt tengok cemana cik Idris, pegawai kerajaan yg dihantar ke umah Selangor tu... tibai&ganyang bebudak kat situ... ganas betul, siap tumbuk2... aku teringat aje kat MB Pahang tu... apa nama? Adnan? ... gitu ler... samseng... siap tumbuk org... kes guard tu tertembak student pun satu hal.... gila ke hapa... aaah, tu la semua ujian kot kat bakal2 mahasiswa/wi yg menuntut ilmu ni.... aku dengar 30hb ni diaorg nak kena halau dari umah negeri... nak kasi budak baru aje duduk... ntah ler. Tunggu ajela.
Duduk2... petang rabu lepas.. Afif anto msg, kata abah masuk duit... hmm, tunggu lagi aku kat sini... kalo balik pun, takde duit nak buat apa gak kan? lagi rugi ngan perjalanan dan makan lagi. Pehtu... Wadi bitau yg Bad suruh ganti dia ikut prog safarah kat ARMA... aku pun pegi la malam tu ngan Wadi dan Usop... jadi wakil Dumyat... ingatkan biasa2 aje.... niat nak datang makan je sebenarnya! Sampai2 aje... dah terlewat, sepatutnya prog tu start kul 1, tapi kami sampai kul 1.30... so org da start la. Tau la kan, zahmah kat jalan dari H10 nak ke Abbasiah tu, nak dpt bas pun susah. Masuk2 aje... sampai kat meja pendaftaran tu... kami diberi kertas nombor sorang satu.... dan kat dlm tu ade banyak meja... dan dibahagikan mengikut nombor2 yg ada pada meja tu, so automatically, terpisah laa... pandang depan.... mmg muka2 yg aku tak brape kenal, sah program safarah... aku harap xde unsur politik sangat. Tau2 aku duduk semeja ngan NSU PMRAM, xco Syoubra dan YDP Sabah... hadoi... tapi syukur gak... kalo nak ikut, aku kena duduk ngan Pres PMRAM, Ketua Nadi UMNO, Pres ABIM... dan apa2 lagi persatuan pelajar malaysia yg wujud kat Mesir ni... haiya.. lega urusetia silap baca... keh keh... kalo tak... panas aku...
Tapi panas jugak bila YDP Kelantan tu start sebut 'parasit2..' dan ape ntah lagi pada persatuan2 lain... hehe... pres ABIM bangkit jawab... panas dah aku pk... pres PMRAM bangun lagi.... pehtu Ketua Nadi bangun jawab... ampeh aje benda yg dia nak cakap tu... pendek betul... yg aku ingat, ayat last dia tu.."..kita adalah bunga..." aperla... carila kata2 yg nampak tough sket... tak sesuai langsung dlm keadaan tu...
Cuma satu aje bermain dlm otak aku... ngape PMRAM still tak terima ngan pendapat ta'addud jamaah tu yer... tu la kot yg menimbulkan masalah hingga sekarang... mungkin ade kesan negatif kat persatuan kalo diaorg terima? mungkin? Sapa tau? bitau aku ek...
Tapi perkara malam tu mmg orait gak... dpt la pengalaman2 yg bagi aku tak selalu aku nak dapat macam tu... berhimpun dgn wakil2 pelajar... pegawai2 kedutaan...
Pehtu waktu tunggu kat luar... sembang ngan Puan Zaharah dan Pak Mushrif... hehe... Puan Zaharah luah abih apa yg dia rasa.... ehe... bila aku sebut MATRI aje... terus dia tau nama sumer org kat situ... ehehehehe....
Hmmm... aku nak pegi safarah pagi ni... patut kena blah da nih, karang lambat sampai... Mat pesan suruh aku buat surat tasrih ke Matruh dan Siwa kat safarah.... semalam aku pi ARMA ngan Halim .. pi jumpa Wan Shah... nak mintak tolong dia... tau2 dia kasi format tu aje.. hmm... balik buat sendiri laa. Tapi dan la melepak dlm bilik dia... baca mags, tengok gambaq... makan megi.. eheh... pehtu turun makan kat cafeteria plak... lol. Kul 10.30 blah balik... on the way naik bas tu... kat jalan penuh aje ngan die hard fan bola Mesir... haru betul....
21hb tu,... banyak org wish utk aku... terharu betul... still ade kekawan yg tringat kat aku yea :) thanx guys... especially Ida, Munzir.. Massah, Kak Lissa, Jess, Zue, Bibah, Ain, Yie, Nani, Che Mah, Intan, Adilah, Cha, Shami. Thanx utk member2 yg tak penah lupa besday aku... Wadi, Amali, Lutpi, Halim, Wan dan sumer2 yg melepak kat umah tu... tau2 aje ucap kat aku selamat hari tua... chezz, mentang2 la aku berumo sikit dari diaorg... heheheh...
Ida kasi email baru... PC dia ade masalah, takleh nak bukak ngan yahoo, sensetif katanya. Hmm.. aku harap takdela yg teruk berlaku kat PC dia tu... sbb tu la antara salah satu medium yg active aku berkomunikasi dgn dia....
No comments:
Post a Comment