Aku da ade kat Cairo... sampai pd 15hb malam tu, bertolak dari Dumyat pun dah pukul 7 lebey. Sampai cni dah dekat kul satu. Baru aje balik Dumyat 2-3 hari, dah ade perjumpaan plak... tapi aku tak pi pun perjumpaan S/U kelmarin... pehtu petang, aku pi umah Perlis sbb ada program... HIKER '05 ..15, 16 dan 17hb... jumpa Nabil, dia kata perjumpaan Ketua Perwakilan tu dia yg buat... so aku kena pi laaa...
Aku sampai tepat kul 2 ptg tadi, tapi diaorg tak sampai lagi pun... 2.30 baru start. Bla bla bla sikit... abih sume taklimat dan maklumat yg perlu utk disampaikan. Diaorg tanya aku borang... err, aku jawab takde! ade kat org lain... aku tipon Bad, ampeh! suruh aku datang tapi haram tak kasi apekebende pun. Dia kata borang tu ade kat Usop, aku tipon Usop.. dia kata tatao apa2 plak dah... tensen jek tadi. Last aku bitau aje dia budak tu bla bla bla.. orait, esok kasi kertas, tulis nama, no ahli ngan passport. Nasib aku ni jenis slamber aje...
Arini besday Massah... tipon dia semalam. Tido dah, tapi tak kira, nak tipon gak... eheks.. Happy Birthday!!
Semalam pegi makan kat bazaar Johor, masa tu break jap utk nak solat dll... makan nasik lemak diaorg tu, cedap[ gak! tapi nasik palau tu tak sedap sangat le... bole la. Ain msg, bitau dia dok wat karipap kat situ... ingatkan ade jual.. hoho... ade ke hah? Cicit pun takde.. kalo tak buleh pau! chit...macam real jek... ehekz
Aku baring2 kejap sebelah Amali... pehtu Usop sindir2 pasal aku tipon Ain kat depan umah Johor tu... sengih aje... Amali kata, "...Kot2 la nak huloq2 kat kawan2..." bla bla bla... pehtu dia kata... ".. dulu yg kita tringin pun, ada yg syarah2 sampai terlepas..." ... Adoiii ayat dia.... terasa betul aku time tu... sesungguhnya aku amat bencikan ayat tu selama lamanya. Aku paham sesangat ayat ni.... yg dia maksudkan tu adalah waktu dia nak tekel Intan la. Aku tak tau macamana nak bitau Amali... sepatutnya dia dah sedar hal ni awal2 lagi... bukan aku sorang aje, tapi hampir semua dari kami tau cemana Amali beriya2 sangat tipon dan 'rayu' Intan. Aku sangat2 laa tak kisah kalo Intan mmg ada hati dan minat w/p sikit kat Amali... tapi masalahnya, Intan tak minat langsung! dan dia muak sesangat ngan perangai Amali waktu tu... bukan Intan aje... kekawan Intan lelain pun sampai tau dan turut muak sama... Aku? member baik Amali... takkan tak terkena langsung tempias 'muak' orang2 nih...?
Intan tertekan sangat sangat pada masa2 tu... bila dia tanya aku pasal Amali.. aku citer balik perangai Amali mmg cemtu, dia suka terus terang...tapi aku tatao la pulak sampai tahap "ganas" macam tu... Intan mesti contact ngan Zue dan Wadi... tak silap aku diaorg cakap aje supaya Intan luahkan masalah ni kat parent dia... sbb dia rapat ngan diaorg. Point aku adalah.. kenapa? perlu ke? Intan bitau parent dia... tapi bila parent dia tanya sapa... dia takmo bitau. Well... dia dah calitkan sesuatu benda kat muka kami2 kat sini... tak termasuk wadi.. aku pasti sbb bapak Intan kenal wadi sangat... takat aku ni apela sangat. Cuma time tu, aku mmg rapat sikit ngan Intan.... sesungguhnya pertimbangan orang yg tertekan ni mmg tak tepat... kalo betul pun sipi2 aje...
Tulah... Intan ni nak sangat jaga hati orang sekeliling dia, tapi dia tak sedar.... dengan cara sedemikian.. keterlaluan menjaga hati orang, dia dah lukakan hati orang lain.... aku still kecik hati ngan budak ni.... ade pakwe pun tak bitau orang... sampai sekarang tak bitau. Macam la jauh sangat... kalo betul rahsia takpe la, aku pun tak kisah.... ni psl tak rahsia la.. aku cuma nak dengar dari mulut dia sendiri aje... tu jer...
Dan sekarang ni... aku dah mula kena tempias2 dari akibat haritu....
No comments:
Post a Comment