Aku datang lagi CC harini... awal sikit dari biasa, cadang lepas asar.. tapi lepas makan tu ngantok plak... biasala cemtu... tahan2, sambil tengok Naruto 127-128. Pehtu aku tido... kejap aje.. dekat2 maghrib tu bangun balik...
Cadangnya esok aku nak balik Dumyat, tapi... tengoklah jika takde apa2 yg berlaku atau keadaan yg memaksa aku stay cni lagi buat sehari. Ntah la.. nak kata seronok stay cni pun yer... tapi, aku ni bukan jenis orang yg suka terikat ngan mana2 keje... tambahan sekarang ni dah masuk dlm fatrah persediaan nak xm, aku rasa tak sedap sangat... biasalah perasaan cemnih akan datang kat aku almost tiap2 masa of the year... kitab aku tak beli lagi... tu satu hal.
Sekarang ni, kalo aku bukak tenet, mesti aku masuk am.net... walau am.net dah banyak berubah... sekali tsunami datang, berubah segalanya.. gitu gak am.net, kene tsunami 3x berturut2, ade org yg suka pedajal orang lain... melayu ngan melayu plak tu. Aku pun tak paham apsal pendengki cemtuh... slalu aku rasa sinis dlm hati bila aku sebut kat orang, artis melayu.net ... mesti muka diaorg tu, bole perasan riak wajah tu berubah... hehe, aku dpt agak, mesti diaorg pk... artis melayu. Yelahkan... kalo org sebut kat kita nasi lemak.. mesti teringat makanan.. gitu gak ler... fitrah :) Anyway, am.net ni banyak sudut, kalo org yg slalu join mana2 forum sekalipun, mesti paham keadaan ni... ade ruang Bincang Keluarga, ruang Lawak, ruang Maklumat IT, ruang Hiburan, ruang Sembang Apa Saja ... dan mcm2 lagi... so, gitu gak am.net.. cuma kat sini nama aje artis melayu, sbb kat awal web ni, ada citer pasal artis2...
Aku penah join beberapa forum, tapi am.net ni la yg aku rasa most friendly forum... kita bincang dengan 'kawan'. Jika ada pendapat sendiri... luahkan.. tulis.. tapi jangan pulak sampai mengutuk kawan.. tu bukan discussing namanya. Ade kakak.. ade ibu, ade ayah.. ade abang... ade duda, ade janda... kisah hidup diaorg? hepi ada, menyayat hati pun ada... dalam negeri banyak, luar negeri pun banyak... jeles gak bila diaorg citer buat gathering tu.. heheh.. tapi aku rasa cuak gak nak ikut gathering ni... Aku dpt banyak pengalaman dari orang kat sini, tak rugi betul... banyak2 aku chatting... banyak aku surf... am.net ni antara tempat yg aku rasa tak rugi singgah.
Hehe, aku citer pasal am.net aje kan? yelah... ni la catatan aku. Pasal aku dpt banyak pengalaman kat sini, maybe sesetengah orang diaorg anggap cukup dengan berada dlm ruang lingkup tersendiri... aku tengok, aku makin dpt rasa kelemahan dan kekurangan diri bila kita masuk dlm keadaan yg lebih luas... rasa untung kalo fikirkan balik aku kenal internet ni... kenal pengkid, kenal org murtad, kenal bakal professor, kenal doktor, kenal hacker.. bla bla bla... cukup ler kot... kenapa jadi cemtu, mengapa diaorg pilih jalan tu... apa perasaan diaorg.. dan apa pendirian kita bila dpt kesimpulan sepenuhnya dari diaorg tu... tu penting.
Ape nak jadi ngan aku.... apapun... kajian dunia sekarang menunjukkan waktu kiamat dah makin dekat...
No comments:
Post a Comment