Aduhai... tensen aje aku balik sepanjang minggu ni ke Dumyat, actually stay Cairo pun aku rasa benda yg sama gak... why? sebab aku tak beli kitab lagi. W/p kitab ada tapi tak baca... berlainan sungguh perasaannya dengan kitab takde kat tangan langsung. Pegi ngan Mat kat maktabah waktu tengahari, tak bukak pun... pegi lepas isya'... tak bukak jugak! Esok nak try time kuliah plak... harap2 bole la... yg malasnya nak kena berebut ngan budak2 arab tu... kalo tak, termangu2 aje la nak tunggu bebudak tu surut...
Aku nak tipon Msia sebenarnya ni... harap bole la kot. Da lama tak tipon, karang parent ingat aku dah lupa depa plak... mana la ada anak yg nak lupa kat mak bapak... kalo ade pun, anak derhaka laa... takkan aku nak jadi cemtu kot, no way!
Lepas bunuh tikus besar aritu ngan Mat, aku perasan pagi tu ada tikus lain kat atas almari panjang dlm bilik tu, 2 hari kemudian.. baru aku perasan yg kayu tingkap bilik jugak dah kena geget instead of pintu bilik aje... chizz... kalo ade gam tikus kat cni, dah lama aku beli. racun takleh... busuk loo... tapi, aku takkan biar tikus2 ni nak hepi cemtu aje. Nak hepi, bina life sendiri la kat utan, jgn masuk umah orang...
Ida bitau yg dia punya connection internet da out 4 a while, bila agaknya dia nak sambung balik ye? hmmm... harap tu cepat la, tapi, aku still tak dpt nak chat mcm biasa ngan dia... cuma dptr jumpa kejap2 aje.. bulan ni, bulan 5 dan 6... sama aje kot? huh... takpelah. Janji tak lost connection...
Tensennya, donlod comic ni pun lembab gile.. ni aku malas datang Logo... dia mmg set gitu kot..
Yg kedua... aku masih tensen ngan arab.. kalo main game, mesti mulut tu bising gile... kalo setakat cakap2 tu takpe lagi... ni ngan sora diaorg yg semulajadi kuat banget tuuu.... ya rabbi... menguji kesabaran sungguh kat sini... padan aku balik Msia aritu jadik selamber aje...
Hmm... aku buat benda yg aku rasa betul... thats all... kalo ada yg salah, aku mengharapkan teman2 dapat tego aku... itupun kalo diaorg paham. Kalo aku menjawab, tu maknanya aku nak discuss... so, bagi ajela pendapat tu... kalo di diamkan aje, mana la aku nak tau... huh, aku masih benci ngan perangai sesetengah budak2 kat cni... hipo je lebih. Konon syadid ler tu... tekanan keadaan boleh menyebabkan orang tak sanggup berdiri dengan benar. Tapi di satu sudut yg lain, berani pulak sebut benda yg sama... aperda... biarlah... aku cakap aje..
Alhamdulillah, lama gak rasanya tak tipon Msia, dpt dengar sora mama ngan abah pun dah rasa lega... dan lebih lega sbb dapat bitau tujuan asal tu... aku harap aku tak susahkan diaorg. harap sesangat. Mama citer pasal Afif, dia bimbang... normal la bila ibu risaukan life anaknya... cuma aku rasa Afif dah masuk alam remaja dan dia nak try macam2 benda yg belum pernah dia try sebelum ni... bagi aku, kalo kita nak halang dia buat benda2 tak elok ni... kita bole cite, bitau dia... then, kasi alternatif utk buat benda lain... kasi jalan. Kalo dah buat, tu lain cite... Rasulullah da bitau... 3 perkara yg boleh kita buat bila nak nampak perbuatan yg negatif.. pertama, halang dengan keupayaan yg kita ada. Kedua, tego dia dengan kata2, cara tu mesti berhikmah... ketiga, diam mulut tapi hati membenci perkara buruk tu... Aku paham perasaan remaja, sbb kita semua penah melalui zaman remaja tu.. w/p keadaan berbeza tp kehendak jiwa tu sama... cuma aku takde spy kat sana...:P xde 2 ways information... xlengkap sangat..
Mama citer pasal Finaz, hmmm... aku pun tak terfikir she'll be like that. Cian dia... Aku harap Haikal takde la mysterious sangat... buat perkara baik tu bagus... tapi dlm apa keadaan sekalipun, yg bagus adalah yg sederhana... tak keterlaluan dan selari... hmm, Finaz sepatutnya kenal Haikal lebih dari ni sebelum kawen dulu... mungkin dua2 tertekan kot... ntah la. Nak kata apa2 pun takleh gak.. sbb tak dengar dari diaorg sendiri...
Aku... bila rasa 'naked' ngan seseorang tu... aku rasa bebas betul, really. Sebijik mcm Avril kata tu... it feels so right... utk kekawan aku, aku hepi kawan ngan korang... dan aku tau, kita pasti ada perkara yg tak dipersetujui, namun tu bukanlah bermakna akhir persahabatan. Malahan kawan2 pun bergado... biasalah tu. Tapi kalo bila bergado aje terus putus kawan, apa lagi yg mencorakkan persahabatan ni jadi lebih menarik? Tulah memori... tulah tandanya kita mengenal sahabat kita positif dan negatif... uih, nak tulis banyak lagi ni... tu bagi aku, prinsip ni ada banyak yg berdiri dalam satu2 masa dan juga pada masa yg berlainan... sbb kita mesti fleksibel... tapi bukan hipokrit... remember that!!
Jomlah... aku da rasa lega sikit... arab tu pun da nak tutup kedai... tanya aku, kalo ada orang lagi ni spatutnya dia nak buka sampai kul 4 ni... agaknyalah... tapi da takde, xpelah.. aku punya keje pun da selesai... xde mood nak baca am.net sampai abih... Naruto 255 da baca... Kisame vs Gai ... musti besh..
No comments:
Post a Comment