Tuesday, October 03, 2006

Lama Aku Tangguh Ek?

Pagi ni aku mmg nak mai CC ... lagipun mmg xbesh dah dok kat umah tadi.. kelmarin pun da nak mai.. tapi dok teragak2. Time nak tido plak, diaorg tu dok bising sembang ngan bukak computer tu kuat2.. isk... ntah kul bape aku lelap.. kul 7 agaknya, tu pun lepas sejam dok bergolek kiri kanan atas bawah atas katil tu. Pagi tadi, Abbas balik pun da kul 2.. aku try nak baring, tp xlelap, so bangun masuk tandas, solat, balas msg, tau2 Abbas muncul kat tingkap... da balik... pehtu borak2 dua org.. psl hp..psl memory card.. dkt kul 3 aku masuk bilik, ingatkan si Lokman da tido, rupanya dia layan cite Rats plak. Sebelum kuar bilik awal tu tengok dia ngan Lutpi layan cite Dracula tu kejap... tp Lutpi layan utk nak wat kasi lelap mata aje... ending Rats tu xbesh la.. sepatutnya kalo pompuan tu da jatuh dlm 'kolam tikus' tu.. mengikut jalan cite yg sebelum2 tu, sapa2 yg kna attack tikus2 ni.. sah2 mati... tp pompuan tu berada dlm 'hurungan tikus' yg melampau banyaknya tu ada la dlm 30 saat... just luka sket2 je. Siap tenggelam dlm 'kolam tikus' plak tu... masa bom yg diaorg set tu meletup... mati le plak sume tikus2 tu dgn berkecai2 badan.. mmg x besh. So aku soh Lokman delete aje... Dracula tu sama... pehtu 7 Mummies pun turut mengikut jejak langkah cite2 tadi, sbb bg aku mcm nak tayang body pompuan tu aje plus berbahasa Mexico tanpa ada terjemah. Camne nak paham! Padaaamm...

Aku set jam enset kul 3.30am utk nak bangun goreng ayam... sempat la kan? 3.50 bole makan... bukannye banyak nak goreng... subuh masuk kul 4.25 gitu... tp ade plak makhluk yg tak sabar2 dari time tido siap tego soh pegi goreng ayam. Bila aku ckp awal lagi... tau2 dia sendiri bangun, pegi goreng... cian Lokman, terasa cam dia tak ikut ckp senior :P last2 dia dok goreng keropok... cam nak tebus katanya ....huh. Abeh makan.. rilek2..masa byk lagi le sbb awal sket bgn arini.. slalunya kul 4.00 gitu. Abeh makan, basuh talam... tuang air segelas dlm gelas plastik panjang tu... masuk bilik, nak mulakan balik acara sedut menyedut dari HDD Yaban... sambil pilih cite, sambil teguk air.. masuk setengah.. aku tanya le secara umum... "Weh, da azan ke?.." ade la plak hamba Allah ni jawab.. "Ha..masuk dah..", w/p aku x dengar.. so aku anggap le yg aku teguk tadi tu sbb xtau... renti la kan. Tau2... 5-7 minit lps tu.. baru dengar azan.. ampeh, bergelegak aje ati aku... ni le ada manusia suka buat tau.. skrg ni aku da kekurangan minum air. Bukan nak marah sbb xleh minum air tu.. tp mmg geram sbb ada org yg buat tau. Sampai kita leh terhenti wat mende yg sepatutnya xde masalah nak buat. Susah la...


Usha2 balik.. catatan aku yg lepas pun adalah pd bln 22 Jun... lama dah tu.. 4 bulan tinggal blog neh.. ehekz. Yelahkan, terganggu sini sana.. dan aku ni cerewet gak nak memilih masa nak menulis ni.. sbb aku tulis sekali ngan emosi. So kalo aku rasa xde mood, bkn seperti hati dan perasaan aku yg dok ckp skrg ni, mmg aku xmo tulih la.

Hmmmm.... japz japz... pk balik, apa ye sebelum ni... ostat datang, ziarah... Mat dpt result, JJ ... aku plak tengah tunggu natijah tasfiah... Al-Quran ngan Hadis... hadoi laa.. gabra ooo. Dah le tak kuaq2 lagi.. Bahren pun leh senyap je... isk.. tambah la gabra aku. Aritu masa xm Quran, aku kene utk tasfiah quran thn 3 ... jadi wafid yg ada hanya aku sorang.. lelain sume arab, pastinya kertas soalan aku berbeza... wafid setahun 2 juz aje.. berbanding ngan arab setahun 8 juz. Jadi utk tahun 3.. wafid ghair 3rab ni, dari juz 1 sampai juz 6 aje la... masa aku masuk tu, toleh2, aku sorang aje wafid syukbah syariah. Lelain sume arab. Dah la masa masuk tu tunggu punya lama.. ada la dlm 15 minit baru penjaga tu nak datang... pehtu, bila edar.. elok je dpt, aku truss tengok atas tu.. "Sah! bukan wafid ghair 3rab" ... so aku mintak tuko, aaaa... bising kejap atas ke bawah :D aku tunggu dan disoal beberapa soalan :D ... 15 minit kemudian... kena panggil turun, pusing bilik syuun sume... abeh siap tanya doktor... iyeeeee, aku tasfiah madah quran thn 3 ... Nak kepastian, check balik kat buku natijah kat syu'un... baru puas hati depa... then suruh aku naik.. "Ko tunggu...satgi kertas soalan sampai..." .. panjat le aku tangga tu.. masuk dlm dewan, dok balik tmpt aku tanpa bawa apa2 kertas.. pemeriksa2 tu pakat perati aku, tanya.. "Mana soalan?" ... "Aaaa.. depa kata satgi sampai.." hehehe... sat lagi bagi arab, paham2 aje la.. hampir 20 minit kemudian baru sampai.. kertas yg panas, dan aku yakin soalan tu hanya utk aku :D masa tak ditambah pun... abih sama dgn org yg start awal... biasa dah.. Mesir :P Aku xtau apa natijah dia lagi... ya Allah.. bagi la aku najah, w/p aku mmg nak sangat duduk Mesir lagi setahun.. tp bukan dgn cara tak najah...

Aku ada beli HDD 160 aritu... so, bila da banyak amik maklumat/anime/movies/documentary... aku pk elok le beli DVD writer... survey dlm majalah.. dan survey kat kedai.. maka aku cilok ASUS nye DVD Writer... mmg orait jugak la wat masa ni. Kira nak abeh jugak la DVD 25 keping yg aku beli tu... pilih yg mana aku rasa best.. burn aje. Ni nak beli lagi 25 keping... burn baby burnn..!! Yeargh...

Tapi aaa... berbaloi tau beli DVD ni... dan aku suggest xyah la beli DVD Combo... sbb byk gak le makhluk yg terperangkap dgn perkataan 'combo' ni tanpa tau maksud di sebalik combo tu... setau aku la.. dia adalah CD writer dan boleh baca DVD, tp xleh write DVD... rugi le kan. Beza harga tak banyak dan DVD plak adalah hampir 7x ganda CD. DVD Writer Asus yg aku beli tu pun harganya dlm 3 bulan lepas adalah 280 pound Mesir. Lebey kurang RM200. Dan DVD Writer ni sah2 leh write rewrite CD... masa depan nnt pun aku rasa mende ni akan digunakan dgn lebih meluas... kalo mcm dulu, org guna floppy, tp dlm beberapa tahun kebelakangan yg singkat ni floppy dah ilang kedudukan terus. Bayangkan.. anda takkan rugi dgn beli DVD. Uit.. bukan nak promote aaaa... tp nak jelaskan keadaan aje. Byk member ckp, aler.. duit tak cukup la. Aku mmg paham la bab tu sbb aku pon jenis struggle gak nak dpt duit beli mende ni.. tp apa ruginya kita nak tambah dlm 80 - 90 pounds lagi semata2 nak dptkan satu kemudahan yg mmg akan berguna dgn lebih meluas lagi. Aku ckp gitu sbb korang leh tengok storage skrg ni da makin meningkat pantas... HDD 20GB yg aku beli 6 thn lalu dah TAK WUJUD di pasaran.. underground ada la kot.. tu pon susah. Terpakai punyalaa... 2nd hand ke 4th hand ke.. tak tau laa. 40GB pun sama nasib... skrg ni da makin besar... masa aku nak beli HDD 160 ni pun teragak2 sangat, sbb aku kumpul duit nak beli yg 80GB aje sebenarnya... tp pk la.. harga 80GB ni 280 pounds... 160GB nye.. 380 pounds.. tambah sratus je aku leh dpt HDD yg 2x ganda lebih besar. Pk cara bodo la kan... 80GB+80GB = 280+280 ... bape dah? 560 pounds!! Aler member... waktu xde HDD ... bole la kata, alah, ada HDD besar2 pun bukan nak bubuh apa2 sangat... tu cakap aje time takde. Mcm org takde HP le.. org soh beli utk senang kontek.. di jawabnye.. ala, sapa la nak kontek aku... yelahkan, dah takde hp.. camne org nak kontek.. cuba ada hp. Mestila ada kwn2 nak kontek... ayoyo ramsami... mau pk sendiri la. Tp aku leh kasi pendapat aje la.. nak beli tu hak masing2 la kan... hehe.. janji korang hepi di masa depan :)

Tringat Jehan tanya aku psl nak beli HDD tu.. aku cite kat dia gitu la.. katanya sbb xde duit. Mcm le masa aku beli HDD tu aku byk duit sangat.. gue pun paham keadaan tu la sayang. Pehtu dia ubah plak.. takut virus, virus leh rosak HDD... huyyoo... nasihat ultimate dari aku aaa, kalo xmo kena virus... xyah connect apa2 pd HDD tu... cabut wayar, unplugged, simpan dlm almari. InsyaAllah xde virus masuk. Tp mungkin semut akan wat sarang plak mcm yg jd kat HDD Yuzrim.. mueheheheheheh!!!

Aku dtg Cairo dgn niat nak bayo sewa umah... tp tak terbayar2 lagi... tanya Abbas camne, dia kata alang2 da masuk bulan 10.. tunggu ajela duit dia ngan duit Mat masuk. Aku orait aje, asalkan jgn abang tuan umah tu plak buat hal dah le.

Sorry guyz.. aku ada byk mende yg kdg2 kat umah dok tringat nak tulis... tp bila da bertangguh terlalu lama... idea2 tu pun dah kena makan bubuk.. ehe.. thats all for now.. selama lepak kat CC ni, dgn mempergunakan flash disk 1gb Bad punya tu... aku dah leh copy mcm2 cite.. terutama Bleach dan Naruto fillers yg ampeh tu... arini da sampai siri 198 ... skrg ni dah siri 202, aku nak tunggu sampai 205 je. Kakashi Gaiden!!

Hmmm... nak cari memory card le... Yeh bagi digicam separuh rosak tu kat aku, xpe. Janji leh guna... dpt pree tu kira untung le w/p patah kat bawah tu.. flash xnyala yg mengakibatkan xleh amik pic wktu malam. Dgn 3.1 mp.. cukup le tu.. mp isn't everythin...

No comments: