Pagi tadi Cicit tipon... mintak aku carikan student Dumyat yg bole ajarkan utk student thn 3 atau 4 kat Mansurah. Call kul 8 pagi...aku tengah dok khusyuk mimpi... tp lps call tu... aku pon da tak ingat apa kebende yg aku mimpi tu.... ehe. Aku bitau Cicit yg student Dumyat ni terpisah 3 generasi, sbb safarah tak anto student kat sana dlm tempoh tu. So, hampir pupus gak ler student Msia kat Dumyat tu... jd mcm New Generation plak. Student thn 4 mustajid pon ada 2 org je. I'adah ada 2.. kiranya 4 org la. Sikit sesangat. Tahun 3 banyak la... sbb yg naik 'ala thul tuh. Syukbah hadis ek.... hmmm... satgi tanya Caphiq aaa...
Kul 11, bangun... pegi HSBC... alhamdulillah... da sampai duit yg abah anto 4 ari lepas. Tapi sume ni akan abis tak sampai seminggu... kambus lubang.. bayo yuran... sewa... t-up... beli buku... tambang.. heh... takpe... nak try ngan In plak, mintak2 la dia dah ready... insyaAllah.
Kelas aku da start pada hari Ahad aritu... mcm biasa, 5x seminggu. Dat day... aku balik, datang CC..jap.. jumpa Ida.. excited, tak sempat nak bitau apa2... ehehe. Kejap aje la masa tu... kelas okay, ada sorang Somalia, 2 org Tajikistan, sorang Turki, 2 Chechnya, sorang US dan kelmarin..2 org budak Msia masuk kelas... heh. Setelah ikut kelas sebanyak 4x (sbb minggu ni ada cuti umum ari Isnin aritu, youm Nasseem) aku rasa takpe bape best sangat mcm Diwan, tp kira okay gak la sbb aku da takde pilihan lain utk nak dpt yg lebih mudah dan cepat.
Ostat yg ngajo tu... ada gak campo ammi... kiranya dlm percakapan dia dlm kelas... ada la 5% ammi tu.... tak mcm Diwan, 99.8% tu adalah fushah. Malahan time sembang biasa... kuar ammi tu selamber je.... huhu. Penerangan dia dlm nahu dan sarof pon, berat sikit nak paham. Pendek je penerangan.. dah la ada org2 yg baru sangat nak belajar, mana laaa nak paham lagi... tp apapon... aku kena try yg terbaik gak.... yg penting, aku bole menguasai arab dgn lancar... insyaAllah.
Bukak email... baca dan delete... then, ada satu email.... 1 April... dari Uncle Mat ngan Maklang.. heh... tak sangka :D
MD.MARZUKI BIN ARIFFIN kUALA lUMPUR 2HB. APRIL 2007. ASSALAMMUALAIKUM FAIZ. APAKHABAR FAIZ DISANA , UNKLE MAT DAN MAK LANG BERHARAP FAIZ DALAM KEADAAN SEHAT WALAFIAT HENDAKNYA. BAGITU JUGA KAMI SEKELUARGA DIKUALA LUMPUR INI SEHAT SEHAT ADANYA. BILAKAH FAIZ AKAN PULANG KE MALAYSIA? UNCLE MAT DAN MAK LANG SANGAT RINDU KAT FAIZ. MAAFLAH KERANA LAMA KAMI DISINI TIDAK MENGANTAR BERITA KAPADA FAIZ UNTUK MENDENGAR KHABAR ORANG DISANA. DENGAR KHABAR DARI MAMA DIPERLIS FAIZ NAK NIKAH BETULKAH! KALAU BETUL BILA LAGI....KAMI PUN DAH LAMA TAK MAKAN NASI MINYAK DARI ORANG2 PERLIS, UNCLE MAT DAN MAK LANG INGIN JUGA NAK KA KAIRO... BAGAIMANA YA... APA KAH ISTIMEWANYA YANG BOLEH KITA LAWATI SEPERTI SEJARAH TAMADDUN ISLAM DISANA?...HARAP DAPAT FAIZ PAPARKAN TEMPAT TEMPAT ISTIMEWA YANG UNCLE MAT MAKSUDKAN ITU. ADAKAH BARANG2 DISANA MURAH ATAU MAHAL?...BAGAIMANA KEADAAN FAIZ DISANA ? SELESA ATAU SERONOK TINGGAL DIRANTAU ORANG?... KAMI PERCAYA TENTU SERONOK DISANA... KALAU TIDAK TAKANLAH NAK TINGGAL BAGITU LAMA . MESTI SUDAH ADA MAKWE (GIRL FRIEND) DISANA... BAGAIMANA DENGAN MAKANAN HARIAN YANG FAIZ HIDANGKAN , TENTU CUKUP MENYELERAKAN BUKAN ... BAGI TAHU KAMI MAKANAN YANG SANGAT ISTIMEWA DIKAIRO... NANTI APABILA KAMI KASANA BOLEHLAH FAIZ BAWA UNKLE MAT DAN MAK LANG MAKAN MAKANAN AYANG LAZAT YANG DIGEMARI OLEH ORANG MALAYSIA ISANA. JUMPA DISANA NANTI INSHA ALLAH... BERDOA LAH AGAR KITA DAPAT BERTEMU NANTI YAH.... KAMI DISINI SELALU BERDOA KAHAZRAT ILLAHI AGAR FAIZ DAN KAWAN2 DISANA BERADA DIDALAM KEADAAN SELAMAT SELALU HENDAKNYA , WALAUPUN KITA TIDAK PERNAH BERUTUSAN SURAT SELAMA INI.... SEKALILAGI KAMI MEMOHON MAAF. SEKIAN LAH BUAT KALI INI NANTI KITA DAPAT BERSUA DILAIN KALI.. UNCLE MAT SUDAHI DENGAN BERBANYAK2 TERIMA KASEH SEKIRANYA FAIZ SUDI MEMBALAS NYA DILAMAN WEB UNCLE MAT INI. WASSALAM .. DISUDAHI WABILLAHITAUFIK WAHIDAYAH WASSALAMMUALAIKUM WARAH MATULLAHI WABARAKATUH.......HINGGA JUMPA LAGI....
Pening baca? haa.. gitu la dlm email aku... ekekeke... tp takpelah. Tu pak sedara aku anto... terharu dan happy tadi... malu pon ada. Sebab aku jarang je kontek pak ngan mak sedara ni... except sms je ngan sepupu sepapat :)
Pk2 kan... mestila depa pk gitu, sbb aku dah lama kat sini, lama benar. Sejak tahun 31 July 99 dan tak sekalipon sejak tarikh tu aku penah beraya kat Msia. Hmmm... ngape aku tak dengar apa2 pasal kawen dari mulut parent aku? heh.... aku pon da tak bape terkesan sangat dah psl kawen ni berbanding umo aku 28 tahun ke bawah dulu. Aku lebih tertumpu pada life aku sendiri... nak improve diri dan life... then nak bantu parent... Amiin Ya Rabb, mcm Uncle Mat ngan Maklang kata aku ada gelpren... eheheh... sapa la yg mau ngan aku ni....
Playboy : a man who lives a life devoted chiefly to the pursuit of pleasure
Casanova: Etymology: Giacomo Girolamo Casanova
: LOVER; especially : a man who is a promiscuous and unscrupulous lover
2 comments:
Darling, u r not a casanova nor a playboy..
u r just "witty", thats all! ;-)
Gee... thanx... agaknya pk banyak kot... heh :)
Post a Comment