Wednesday, June 06, 2007

Congratulation Munzir!

Ha... Entry ni aku nak buat ucapan khas utk sahabat, kawan, teman, member yg baik dan rapat dan yang aku sayangi... Munzir Hazazi Rosdi :)

2 hari lepas dia dah melangsungkan perkahwinan dengan awek pilihan dia... Mashittah Nordin :) bersatu jugak korang akhirnya ye.. tahniah :)

Munzir ni lahir thn '86 ..23 March, dua ari lps besday aku... aku mula kenal dan rapat dgn dia sejak dia awal2 masuk
Ma'had Attarbiyah Al-Islamiyyah aka MATRI , Perlis dulu... dia dok Ipoh masa tu. Ntah camne bleh kawan baek pon xtau. Dgn garang, kasonye dia ni... ekekeke... tp yg aku suke kwn ngan dia tu sbb dia ni tak tipu, cakap terus terang... w/p masa kecik2 tu cerewet gak dia ni. Heheh... cuti2 rajin la balik lepak umah aku. Sampai masa Ikram (satu2nya adek laki dia) masuk MATRI pon, aku dok ajak depa dua pegi lepak umah aku lagi... yelah, umah depa kat Perak, takkan la nak balik ke Ipoh dlm cuti Sabtu, Ahad tu je kan? Jumaat balik, Ahad nak datang... tak berbaloi la melainkan cuti panjang.. so cuti2 gitu2, depa lepak la umah aku. Ma'had kami tu asrama penuh..

Munzir ni adalah seseorang yg terer dan minat psl computer sejak kecik.. kalo ada apa2 masalah, sume aku refer kat dia. Even masa dia kecik2 tu pon, kalo ada computer rosak samada kat skola atau rumah, abah aku mesti cari dia ni. Err, abah aku kerani kat MATRI tu :) Sejak datang sini... byk la yg aku tak dpt nak tengok perkembangan dia. Tapi dgn adanya tenet ni, aku slalunya chat dgn dia... so takdela rasa taktau apa2 ngan Munzir nih.


Tak nyesal aku rapat ngan dia sejak kecik, kalo dulu kat skola... senior baik2 dgn junior ni (beza byk lak tu) mesti org ingat adek N abang angkat... tp aku tak pk gitu. Aku dah set utk nak jadikan dia ni kawan aku... sahabat aku... dan inilah antara waktu yg aku tunggu... aku nak tengok umo dia 18 tahun...25 tahun .... byk potensi dia ni... (Jgn ler dia baca lak... kang riyak.. nayeee..hihi)


Lps SPM... dia masuk Cosmopoint, sbb nak dptkan sijil je rasanya.. kemahiran dia dlm tenet dan computer ni pon dah lebih dari average. So skrg ni dia keje sebagai web programmer/designer. Dan dia dapat life yg dia suka sejak kecik... iaitu computer dan internet... hehehehehe... aku pon pk mcm org lain gak... nampak je Munzir.. nampak mcm computer ngan tenet bergerak... ahaks!!

Apapun... selepas macam2 ujian dan dugaan yg berjaya diatasi... akhirnya Mashittah ngan Munzir ni berjaya jugak disatukan... chewaah...

Pk2 balik mmg seronok gak ye.. tringat masa Munzir ni kecik2 dulu.. hihihihi.... tak sangka da kawen... kui kui... nampaknya aku yg makin tua neh... ekekekekek...

Conratulations!!

No comments: