Tuesday, March 02, 2010

Hari Keluarga Staff MATRI

Jumaat aritu aku pi Penang, sbb MATRI ada buat hari keluarga staff. Tido kat hotel Naza Talyya.. kat Tanjong Tokong. Memula cari tu pening jugak, sbb diorg ckp landmark dia adalah Chinese Swimming Club.. kalo 10 tahun yg lalu boleh pakai la kot. Tp skrg ni aku rasa kena tambah landmark lain dah kalo nak cakap tu.. sbb Chinese Swimming Club tu w/p besar.. tp rendah. Tak nampak... :D

Naza Talyya ni dok bebetul tepi pantai.. mmg best. Katanya hotel ni kepunyaan waris tokey Naza tu..


Bertolak dari Perlis dlm pukul 3.30 ptg satu keluarga. Parents, adek, aku ngan anak sedara sorang. Sampai situ lebih kurang kul 7 malam... ingatkan paling lambat, rupanya banyak lagi yg lambat. Rasanya lebih dari 30 keluarga ada...

Aku dpt bilik 707 .. sume hentam masuk satu bilik tu :D sbb abah tak join Badan Kebajikan ni. So xdpt la bilik. Kiranya kami dok 5 org satu bilik.. hehe. Tak kisah la, bukan nak melepak dlm bilik tu.. cuma nak tido aje.

Pemandangan dia mmg cantik:


Tu swimming pool Chinese Swimming Club.. mmg luas.



Kat depan skit tu ada Masjid Terapung...


Ni masa ari Sabtu pagi tu, kena buat game utk budak2 ni.. yg seronoknya, budak2 laki sempat buat satu game aje.. lepas tu semua berterabur terjun laut dan ada yg hentam masuk swimming pool hotel :P

Yg tinggal budak2 pompuan aje yg nak dengar kata jugak utk buat macam2 game utk diorg. Dapat mcm2 hadiah gak ler diorg ni :)



Yang nayanya, diorg main terjun jer kat swimming pool hotel tu. Tergelak aku bila baca kat RULES yg terpampang besar kat dinding tentang nak mandi kat pool tu.

Tak boleh terjun2 mcm kita dok buat kat sungai2 tu :D xleh lari2, kejar mengejar sekeliling swimming pool tu.. xleh main bola dalam pool tu.. xleh splash air kuar dari pool tu.. semuanya diorg buat! :D

Ade omputey yg tengok aje la.. diorg nak berenang pon xberani. Tunggu sampai tghari baru geng2 ni blah. Ekekekek...

Rasanya ada sorang makcik omputey tu menulis artikel.. siap amik gambar lagi diorg dlm pool tu. Ahaks.. naya naya... :P

Ahad tengahari tu check out... singgah Ayer Itam dulu, sempat beli passembor:


Malam tu, makan kat astaka kat Jalan Thean Teik tu.. yg lawaknya, air yg aku order tu diorg bubuh DUA sudu plastik... aku dah siap pegi sedut salah satu sudu tu.. cheeeetttt!!!! MEMALUKAN BETULLLLLLLLLLLLLLLLL............!!

No comments: