Pagi tadi lepas balik tenet, solat subuh... aku cari enset. Tak sempat tengok last call duration, aku terus dial check baki... dari 80 semalam dah tinggal 40... wow, 40 tu!! Lut datang ngesot slow2... dia kata dia tengok call duration, sejam lebih katanya. Aku oooo aje la. Memang sume org tau tipon sapa walaupun tak bitau. Rasanya hint2 tu dah ade dlm palaotak sume org kat umah tu :D
Aku tak kata apa, sbb aku tau mali bukan cakap sejam lebih je... sbb dari baki yg aku check... maknanya lebih dari tu... tak kisahlah. Aku tanak pk lagi hal tu, lepas ni.. aku kena buat sesuatu yg lebih efektif sket.
Sok sek sok sek masih kedengaran pasal Mali ngan Intan... tadi petang bila Padlon tipon Intan... aku tak kisah, memang tak kisah pun... tapi bila padlon cite apa yg dia cakap ngan Intan. tetiba je aku rasa tak best, tensen sebenarnya. Terdesak yg keterlaluan ke sampai cite kat padlon yg dia tak bakpe kenal tu? dah la aku ni ade la jugak pengalaman2 dlm hal2 sebegini... tringat balik pasal Dila yg bole kata dia kawan ngan ex-bf tu, walaupun tahu tak baik.. tapi kawan jugak... apa punya fikiran ni? Intan pun nak jadi camni? aku bukan nak halang sapa2, bukan hak aku nak halang... tapi adakah dia betul2 kenal seseorang tu? tetiba boleh cite perkara yg begitu peribadi? hmmm.... nasib aku ni jenis org yg optimis.. aku tau dia tertekan.
Aku tak paham... maybe aku tak cakap lagi ngan Intan. Tapi apa yg padlon cite tu dah sedikit sebanyak menjelaskan kat aku perkara tu. Hmm.. aku takleh lembut dah... mesti ade had jugak. Biarlah... esok atau lusa akan menjelaskan serba sedikit.... insyaAllah.
Tadi Syawal ngan Padlon ade tegang.... aku pun tercengang, tapi paham je bila Syawal terus pot pet... nasib Padlon tak balas... alhamdulillah.. aku pun takut jugak Padlon balas. Syawal mungkin tak dpt terima kot... ego, keras kepala, had... bersama tarbiyah Islamiyah yg harus ada... kat mana ye perkara2 tu semua pada masa tu? Sepatutnya kat sinila pentingnya taaruf... 'kenal' .... apa maksud 'kenal' tu? bukan takat kenal nama... umo dan data2 peribadi dia. Sebaliknya konsep ta'aruf tu adalah lebih dari tu. Iaitu dengan mengenal keperibadian seseorang tu sendiri termasuk cara pemikirannya terhadap sesuatu. Dan konsep ta'aruf dlm Islam ni berjalan setiap waktu tanpa henti.... dah dok lama dah, patutnya memang kenal sangat la dia ni camana dan camana.... retak walau tak pecah tetap akan tinggalkan kesan. Aku dah alaminya dulu....
No comments:
Post a Comment