Saturday, November 21, 2009

Radio Quran

Hari ni secara rasminye dah start la cuti sekolah. Hehe! Tp aku nak meloncat2 pon xleh gak, sbb aku tak terlepas lagi :P ada banyyaaakk paper xm budak2 yg aku nak kena tanda kan. Letih jugak, maximum aku boleh tanda 5 paper aje sekali duduk. Tu pon lenguh dan letih dah. Slalunya 3 paper aje. Bangun jap lepak depan PC atau pegi luar bilik dlm beberapa minit, baru masuk balik sambung lagi 3-4 paper tu. Gitu aje la. Slalunya kalo masuk 12 paper tu, aku rehat panjang skit la. Hehehheeh!!

Arini Inas kenduri, jiran aku ni ha. Next two weeks, jiran lagi satu lak nak kenduri.. ehehe. Mmg asyik kenduri aje lah nnt, biasa la kan, cuti sekolah :) Nak wat cemana, pekak kan telinga, buat bodo aje la bila orang sah2 akan tanya kita bab kawen. Kena perli tahap gaban dah pon. Dari pakcik2 sampai laaaa junior2 aku akan tanya benda yg sama. Siap sengaja tanya anak dah berapa tu :P aritu aku siap kena dengar khutbah dari Abg Bri ngan Marwan lagi, adesss!!

Sapa laaa xnak kawen, kalo aku sorang2 aje, aku tak kisah la.. dah lama dah cari dan kawen.

Semalam sambil borak ngan Una, aku dpt cari radio Quran. Fuh, best gila.. betul2 lama mencari. Radio Quran, dari negara2 arab. Yg sebenonye, aku hanya nak cari Radio Quran Kaherah tu aje. Sbb dah biasa dengar, bertahun2 lak tu. Apa yg istimewanya radio Quran ni adalah, kebanyakan masa dia mmg baca quran aje, iklan takde, mmg takde langsung la nak iklan2 barangan ke hapa ni. Pehtu dia ada la kuliah2 agama atau tazkirah yg disampaikan oleh syeikh2 dan ulama2, most of them dari Al-Azhar la. Boleh dikatakan baca quran ni 75%, kuliah+tazkirah tu 23% dan baki 2% lagi tu utk pengumuman hal2 yg berkaitan :) Radio ni mmg 24 jam... tu yg seronok.

Tapi, yg aku dpt ni.. list radio Quran utk kebanyakan negara arab.. Saudi, UAE, Kuwait, Mesir, Maghribi dan mana2 ntah lagi. Tp yg kualiti best punya, Radio Quran Kuwait aje laaa... yg lain punya kualiti streaming dia mmg ampeh dan teruk :P

http://www.islamicbulletin.com/services/audio.htm

Ha, tu link dia kalo sapa2 nak try dengar. Dia akan buka Windows Media Player utk nak stream. Kalo sapa2 yg takde plug-in tu, dia nnt minta utk install kot.

Apapon, aku puas hati :)

No comments: