Arini aku blaja bab 'Kaana wa akhawatuha' .... orait la, refresh balik mende2 lama yg dah aku tinggalkan... tak guna yg menyebabkan hilang terus mende tu dlm kepala. Aritu 'Inna wa akhawatuha' .... bole la. Tp aku nak tau mende2 yg bawah plak... dia punya kaedah tu... yg di ajar oleh ostat.... mcm fe'el, maf'ul bihi, mubtada', khabar etc... aku tanya kat Norjan tadi, pehtu dia kata datang awal sket esok.... dia nak ajo aku. Cool.... nak tgk gak. Kalo orait... dia pon mau, bleh la teruskan... tp kalo tak paham. Aku tanya ostat terus la...
Baru ni mid xm... result ok, dan dpt applause dari sume. Aiyoo... malu gile, janggal sesangat, pelik! tak selesa sungguh. Akibatnye, dlm kelas seterusnye, aku jd gugup kalo ostat tanya soalan... betul tak sangka la diorg leh dpt under 20... sedangkan sumenye terer2 je.... musykil sungguh. Nasib la Sulaiman dpt bawah skiiiittt je.... fuuh fuuh... mintak2 diorg wat sungguh2 nanti :)
Hmm... kalo org tau aku nye sejarah study sejak kecik sampai besar... mesti paham nape aku jadi gitu... sampai skrg aku amat selesa buat keje kat blakang aje. Even kalo ada apa2 event, aku suka wat keje behind the scene... tak kira la keje tu penting atau tak. Janji aku bkn jd tumpuan. Dulu masa kursus motivasi.... aku kene pegi depan kat atas stage... beratus2 student dari seluruh Perlis dok usha aku. Gabra gile... tulis sume lintang pukang w/p aku tau jawapan. Masalahnye aku mmg gugup bin gabra... bkn for da 1st time aje... heh.
Aku tergelak sorang2 masa baca blog Bulan... suka la baca blog dia. Kadang2 merapu dia tu la yg wat aku tergelak. Tp baru ni aku tergelak kuat jugak, abih la 3-4 org ostazah toleh2... bkn apa, apa yg terlintas dlm otak aku yg membuatkan aku tergelak tu.... nampak mcm blog resepi :D
Jgn marah ye Bulan... blog tu best... bkn nak pujuk2 neh... ekekeke.... skali ko letak gambo makanan ngan resepi dia tu dah membuatkan aku terliur.. dan aku tak pk aku sorang je yg terliur.... mesti sume pakat telan liur je tiap2 kali bukak blog ko tuh :D
Bulan.... Good Luck xm ko tuh... moga ko dpt wat yg terbaik...
Aku masuk arini sbb nak anto mende psl WINE tu kat Aya.... biasa la Aya, kalo kita nak jelaskan kat org psl penggunaan cooking wine ni... kalo kat org Islam, mudah sket... tp kalo yg bkn Islam ni la yg perlukan penjelasan yg boleh membuatkan dia puas hati.
Okay la... lama gak dah ni... td Meon bitau soh pi bank... try aje la... mintak2 ada... fuuh..
No comments:
Post a Comment