Perkara perkara yg aku lakukan harian... agar ianya tercatat sebagai satu sejarah dalam hidupku... tak semestinya yg indah... kerana aku tahu hidupku dilingkungi dengan pengalaman pengalaman yg harus aku telan...
Ni cerita dlm pertengahan bulan 5 aritu, Abg Syahid mcm biasa, tanya aku samada ada keje atau tak. Haa, bila tanya balik, nape.. bila.. dia bitau la ada keje skit kat Wang Mu. Aku orait je.. dari dok umah, apa salahnya kuar peluh2 skit kan?
Dah ler macam ayam daging dah ni.. hihihi.
Pagi Sabtu tu, Fuad pon datang la amik aku kat umah.. selamber je aku kuar ngan beg dan terus pakai selipar aje. Masuk je dlm keta, Fuad tanya:
'Pakai selipar je?'
'Ha, kenapa..?'
'Nak panjat bukit...'
'Laaa.. ya ka...'
Hehehe... kalut aku turun keta, pehtu selongkar2 kabinet kasut cari kasut aku. Alhamdulillah jumpa. Hehe, mana la aku tau kata nak panjat bukit.. ingatkan wat keje2 biasa aje kat dusun tu.
On the way tu.. kami singgah makan jap, aku tibai 2 keping roti canai. Ehehehe! Fuad satu je :P Sampai2 sana, tengok ramai budak2 ada.. cikgu2 ada la dlm 4 org, sume laki. Abg Syahid tgh kasi penerangan kat budak2 tu..
Ready2 sume.. pakai kasut.. kami pon ikut la blakang, jadi anchor aje. Aku rasa mudah la skit, sbb da dok panjat ni.. bawak budak2 skola2 lain pon, ada dah dlm 3-4x.
Berapa ntah budak2 ni.. rasanya dlm 60 orang. Pertama sekali ni, kena cross sungai ni dulu atas batang kayu tu.. slow2 la kan. Sungai ni dulu masa kecik2 aku rajin ler mandi kalo mai dusun.. heheh. Dah besar2 ni takde la plak.. tp budak2 kadang2 mandi je. Hehe.
Ni la jalan nak masuk ke dalam utan, naik bukit tu. Kalo korang selak2 balik blog ni, rasanya aku ada tepek dah pasal keadaan kat bukit ni. Batu dia tajam2.. style batu kat Bukit Jernih tu.
Ceritanya, aku penat sungguh ikut budak2 ni. Sbb diorg laju, tak mcm budak2 skola lain yg slow motion je :D jd aku pon panjat je slow2. Lagi satu, sbb aku pi melahap 2 keping roti canai tu, tak sampai sejam, terus panjat bukit.. maunye tak efek balik pada perut aku :P
Berpeluh2 tu satu hal, ni haa.. rasa nak terkuar balik :P kot atas pon sama rasa nak terkuar, kot bawah pon sama rasa nak terkuar :P
Macam biasa, nyamuk punyala banyak. Silap pulak tak bawak repellent. Aku dok bitau Fuad dah, tak tahan dah ni.. mcm nak muntah, nak berak sume cukup. Teringat balik kisah aku panjat Gunung Sinai dulu... ekekekeke...
Pehtu aku usahakan supaya muntah, nak kasi lega. Usaha punya usaha, alahai yg kuar pon sejemput aje.. :P lepas tu, baru rasa lega balik, bertenaga balik. Haa, berguna tau kalo kita nak muntah ni. Kadang2 sbb kita makan banyak... slalunya, kalo kita nak wat aktiviti berat, jangan makan makanan berat 3 jam sebelum tu lagi.
Bukannya aku xtau.. tp saja :P kan dah kena :D
Fuad plak dok sibuk wat tanda kat pokok2 tu...
Masa sampai kat dusun balik, aku dah berpeluh2 gile, macam mandi dah tu :D puas hati sungguh.. memang puas tau sbb berpeluh2 cemtu. Best!
Bertolak kul 10, sampai balik dekat2 kul 12....
Best w/p penat dan letih :) Tanpa buang masa.. aku pon qadho balik ler apa kebende yg aku xleh wat atas bukit tadi.. hihihi.
Cikgu Nordin janji nak bawak balik budak2 lain plak. Bagus la, bleh aku trus excercise cemtu :D
Mak Piah meninggal dlm awal bulan 5.. aku sempat pi ziarah dia kat spital. Masa Pak Murad ninggal, aku tak balik Msia lagi.
Ni belah bangunan baru, ER kat bawah tu.. ICU bahagian atas. Alhamdulillah, kami satu family rajin jugak pi jenguk Mak Piah masa dia dok OK lagi. Masa dia masuk ICU ni, anak beranak sume pakat berkampung kat situ.. aku pon turut berkampung sama la menyembang2 :)
Ni pemandangan dari korridor ICU tu. Mengadap ke Jalan Sekolah Derma, jalan paling banyak skolah dlm Perlis dan jugak jalan paling panjang straight dlm Perlis. Kalo time skolah, sibuk sangat2 kat jalan ni... ada 4 buah skolah.
Tp masa kat ICU tu, Mak Piah mmg tak sedar dah pon. Aku masuk ngan abah aje, doa2kan utk Mak Piah, pegang kaki dia.. sejuk. Xtau la, sbb terbuka ngan ekon ke apa. Tp masa petang tu la yg aku masuk ngan abah tu. Malam tu, dapat call, kata Mak Piah dah meninggal dunia...
Mak Piah n the family ni boleh dikatakan adek beradek, mmg rapat gile lah ngan family abah sejak kecik lagi.. Pak Murad ngan Mak Piah jugak merupakan jiran kami masa kat Jalan Pegawai dulu. Masa kecik2, aku rajin sangat la lepak kat umah Mak Piah, tengok depa dok buat kuih :D Umah dia umah kayu.. style umah org melayu lama tu.. tiang bawah tu sume. Best. Depan umah depa ada pokok asam.. aku slalu panjat lepak atas pokok asam tu, sambil cari burung nak lastik :P
Tp tu lepas beruk diorg tu takde dah la kat pokok asam tu. Ntah kemana beruk tu pon aku tak ingat, sbb masa ada beruk tu.. kecut betul. Nak rapat nak pokok asam tu pon takut :D yelah, beruk tu asyik nak terkam aje.. hehehehe! tp kalo kepala ada kutu, orait la.. :D
Aku pon tak ingat bila Mak Piah pindah.. rasanya dlm akhir 80-an jugak la. Lepas tu blakang tu terus makin semak dan jadi belukar.. satu2nya belukar tengah2 Bandar Kangar :D betul2 blakang umah aku.. heheh.
Skrg takde dah. Umah aku yg lama tu pon dah takde. Tanah pon dah flat, dah rata. Aku xtau la depa nak bina apa kat situ. Tu la memori aku masa kecik2 dulu.. banyak sangat. Bleh terbayang lagi dlm kepala sebijik2, tp tempat tu skrg dah berubah sangat2.. lain sangat dah dengan dulu. Sungai Korok tu pon dah jadi parit :P dah kena tutup ngan konkrit...
Umah Tok Yam pon dah rata jugak.
Lepas pindah tu, Pak Murad ngan Mak Piah dok kat Taman Dato Jaafar, dekat je la ngan Hospital n Stadium Utama tu.. 1km je. Kebumi pon dekat tu jugak, tepi bukit tu..
Aku fikir masa tu.. lepas meninggal, sume jadi muda balik. Depa pi dulu.. pi tunggu kita kat sana. Kita la kena ready nak pi sana tu. Bukannya nak suruh depa patah balik, mmg xleh pon kecuali dgn kehendak Allah. Kita yg kena ready nak pi ikut depa nnt...
Sori, lama sangat aku tak menulis kat sini kan? memacam la.. ngan mood pon naik turun. Heheh.. jadi takde apa2 sangat la nak ingat balik benda2 lama, cuma bila tengok balik dlm enset aku tu, yg aku amik gambo, tringat plak benda2 yg nak share kat sini.
Salah satunya ialah benda ni: sejenis lauk yg aku suka :D
Tau..? xtau? haa.. ni la Masak Lemak Telur Ikan Plotan. Best wooo.. aku suka kalo telur tu hampir2 nak masak sepenuhnya. Masuk mulut, geget.. rasa meletup skit2. Hehehe.. best!
Ni plak masa pak sedara, mak sedara n kazen aku datang umah:
Depa mai bercuti, dari Penang. Lama tak mai.. slalu kami je pi Penang. Ni depa plak la mai jalan2.. heheh. Pusing sakan, tido semalam kat umah :)
Ni plak, bila tahun ntah.. aku pon lupa. Pi tgk budak2 MATRI lawan hoki, panas wooo! Masa aku baru kuar dari bilik guru. Sembang2 ngan Fuad, pehtu dia ajak tgk budak2 ni lawan hoki kat Stadium Utama Kangar tu. Tu team MATRI A lwn ngan MATRI B
Haih, patut pon budak2 tu hitam legam masuk kelas.. rupanya kena main tengah panas :P tengahari rembang tuuuu...!!
Aku pon xde wat apa2 sangat, jadi aku seronok2 nak cite pasal citer dan game yg aku dok main skrg ni.. kan posting sebelum ni dah bitau dah. Tapi kali ni nak tepek gambo :D
Nnt bila2 bleh tengok balik dah gelak sorang2 tengok posting2 lama cemni :D
Skrg ni aku slalu main StarCraft II... w/p masih beta version, aku dok tunggu depa nak release full StarCraft II dlm pertengahan tahun ni... Ni kalo Terran lawan ngan Protoss Terran ngan Zerg Protoss ngan Zerg
Kalo penah tengok cite Starship Troopers, ha.. lebih kurang cemtu la. Sbb aku rasa cite tu tiru dari game ni ler :D
Terran tu manusia, Zerg tu mcm Alien tuh... Protoss ni plak jenis alien yg menggunakan teknologi :D Pepandai jer aku.. hehehe!
Ni plak WarCraft III, kalo tak.. aku mmg dok main game ni aje la. Tp seronok gak.. sbb panjang! Campaign la katakan. Ni Arthas dah jadi jahat.. dok kat Frozen Throne.
Dua2 game di atas adalah strategy games... mcm Starcraft, Warcraft pon ada 3 jugak kumpulan/puak/makhluk... Human, Orc ngan Elves.. yg geng setan dari langit tu kita takleh guna.. lawan aje bleh. Hihi...
Aku dok minat game ni la ni... Diablo III, dulu aku dok main Diablo II... tu pon lama sangat dah.. 10 tahun yg lalu. Mesti Diablo III ni lebih best!!
Diablo III ni adalah permainan jenis RPG... kekuatan dia meningkat takde had, lagi lama main, lagi tinggi experience yg dia dpt maka lagi kuat dia jadi... termasuk ngan technique yg dipelajari, armour yg dibeli dan dapat dan character dia ada banyak.
Kalo kat PS2 plak... aku suka sangat main God Of War ni: Game dia mmg tak sesuai utk kanak kanak. Ganas. Slash sana sini, kill kill die die punya jenis game. Dan cara pembunuhan pon mmg brutal.
Kisah dari dongeng dewa dewa orang2 Greek... Kratos yg dalam usaha dia nak membunuh Ares. Game ni penuh ngan makhluk pelik2 dan kuasa yg pelik2.
Lama jugak aku tak menulis kat sini kan? sampai kena tego :D Aku ni ada satu pe'el skit, kalo nak menulis benda2 cemni.. kena ada mood dan juga suasana yg sesuai. Kalo salah satu tu takde, toksah harap la aku nak menulis w/p aku ada point :P Sorry yeah?
Kebelakangan ni aku tak wat apa. Mengajar aje la mcm biasa, pegi skola, balik skola, tido, makan, tenet, tgk cite, main game :D
Aku dpt Startcarft II ... game yg memang dah lama aku tunggu. Cumanya yg ni masih Beta version. Katanya lagi beberapa bulan lagi diorg akan release yg full version punya. Mesti best gile campaign dia :D tak larat dah aku dok mengulang main Warcraft III tu. Hehehe. Tp Beta version ni pon buat aku teruja.. best jugak tgk power2 dia. Mcm biasa, aku suka main Terran sbb defense dia power. Zerg plak rasa kureng skit la bila dia punya 'lantai' utk kita nak bina bangunan tu kena bg overlord tu plak dok 'buang' kat tempat2 yg kita nak bina bangunan tu... hish, tak best betul. Kalo dulu, bangunan tu sendiri yg akan kembangkan 'lantai' tu.. haiya..
Nnt la tunggu yg full nye kuar, gitu gak aku dok tunggu Diablo III... bila laa bleh dpt CD dia ek. DVD Avatar pon 22hb April ni diorg akan release...
Bebaru ni dok layan Dragon Ball Z, pinjam DVD dari Koben.. tp masalahnya DVD tu tak cukup satu.. ada 4 aje, sepatutnya ada 5. Pehtu secara tak sengaja, masa aku dok surf tenet.. terbaca dlm wikipedia psl Dragon Ball Kai adalah siri Dragon Ball Z jugak, cumanya ditambah dan dibuat dengan lebih elok dengan teknologi terkini. Bayangkan la.. DBZ dikuarkan pada 1984 gitu. Lama sangat dah... tu pon masih ramai peminat. Jadinya skrg ni aku dok donlod Dragon Ball Kai ler... tp dia tak start sejak awal2 mcm camne Goku jumpa Bulma. Dragon Ball Kai ni start masa Raditz datang ke bumi nak cari Kakarotto aka Son Soku.
Cite ni aku rasa mmg tak sesuai jugak utk budak2, sbb risau gak kalo diorg terpengaruh ngan unsur2 melekehkan 'tuhan' dlm cerita2 tu. Sebenarnya terjemahan 'god' tu adalah dewa. Yg mana ada banyaaaaaakkkk sangat dewa dlm DBZ ni, ada dewa kucin, ada dewa bumi, dewa segala dewa, tu pon tengok la nnt pecahan dewa ni akan bertambah2 dlm DBZ ni. Siap dewa boleh mati lagi, dan di hidupkan semula. Apapon, sebagai muslim kita pon tau dewa2 ni sume tak wujud. Tp still, anasir2 tu bahaya jugak la w/p menyebabkan seseorang tu terpengaruh ngan perasaan gitu w/p sikit. Yolah, cerita org Jepun buat...
Pehtu berita baik skit sbb Bleach dah tak filler lagi :D Dah sambung semula diorg fight... cool..! Naruto pon sama.
Well.. tu aje lah aktiviti aku kebelakangan ni. Kalo cuti, rasanya mmg dah aku terbang ke Shah Alam... tp dah waktu skolah. Takleh la nak temankan parents aku pi KL utk wat rawatan lagi. Dua minggu lepas pon dah pegi terkejut2 aje ke sana.. terpaksalah sbb kaki abah kena cellulitis. (Cellulitis is a diffuse inflammation of connective tissue with severe inflammation of dermal and subcutaneous layers of the skin.) Jadi merah mcm pecah kedarah tu bak kata org utara. Abih sebelah kaki kiri tu kena, dari lutut ke bawah.. dan boleh menjadi fatal sekiranya dibiarkan lebih dari seminggu, sbb dia akan jangkit ke organ2 dalaman. Siap bengkak lagi kaki tu..
Memang takde ubat khusus utk nak merawat cellulitis ni, diorg hanya bagi anti-biotik jer kat abah.. 4x sehari. Setiap beberapa jam, diorg akan masuk check tekanan... tak kira siang, malam, pagi buta ke bila :D
Hospital Klang tu mmg banyak sangat la ngan burung gagak... melampau betul banyaknya...
So, lepak ler seminggu kat Shah Alam, ganti2 ngan mama jaga abah kat spital Klang. Seminggu la aku tak masuk kelas :D
Aku sebelum ni mmg tak penah langsung pegi Pulau Pangkor, kalo takat Lumut tu, penah la 2-3 kali pegi situ.. aku pon xtau nak bayangkan camne keadaan Pangkor sbb tak penah sampai lagi.
Aku sampai Shah Alam kul 5 petang cemtu, Kak Suriana ngan Afif pi amik. Saja aku pi ari sabtu sbb aku nak cuci baju, kiranya sempat la utk sehari Ahad tu nak kering semua. Ahad malam tu bertolak ke Tanjung Karang, lepak kat rumah kecik Abg Ronie tu.. ada 3 bilik aje. Bilik air, bilik tido ngan ruang depan :D
Mmg tido malam tu sendat aje, tgk badminton Lee Chong Wei lawan ngan Kenichi Tago. Sebelum ni mmg tgk Kenichi Tago vs Bao Chun Lai.. 1st thought aku adalah: ''..laa, camne Jepun leh terlepas masuk ni :P sah menang buta2 aje la Bao Chun Lai..''
Tapi, bila tengok game tu bebetul.. mmg tak sangka abih. Kenichi Tago ni punya permainan mmg tak tersusun betulla. Tapi rajin, last2 Bao Chun Lai yg tertekan.. dan akhirnya Kenichi Tago yg menang :D
Hoho..! Bayangkan la.. seorang pemain yg tak dikenali, beat abih pemain2 pilihan. Masa dia lawan ngan Lee Chong Wei tu, aku mmg pk.. kalo buat memain ngan budak Jepun ni, sah LCW kena punya.. dan mmg, Kenichi Tago main mcm tu jugak. Dia ketinggalan kejap, pehtu rapatkan balik... gitu la Kenichi ni.. sampai laaa kat akhir 2nd set,
Lee Chong Wei: 20 Kenichi Tago : 19
Dan bola pukulan Lee Chong Wei tu terkuar dari line. Tapi umpire dan penjaga line kata masuk! :P So, point Lee Chong Wei jd 21 dan seterusnya jd pemenang ler. Aku mmg tak puas hati betul. Sbb spatutnya point tu bleh deuce.. dan sapa2 yg tgk Kenichi Tago ni punya permainan, mmg tau dia boleh kejar.
Bleh tgk sendiri kat sini:
Tp xpelah, keputusan pengadil adalah muktamad. Heheh. Apapon, kalo Chong Wei boleh menang dgn point dia sendiri yg betul lagi laaaa best dan puas hati.
Isnin pagi2 tu mmg terus bertolak ke Lumut, singgah sarapan dulu kat Tanjung Karang. Lama jugak perjalanan dia, mau ada dekat 3 jam rasanya. Sampai Lumut pon dah tengahari. Depa ni la yg buat happening skit :D
Kat tepi jeti tu ada jer org dok memancing ikan, pemandangan blakang tu pon cantik gak kan :) Ha, kami naik feri cemtu la pi Pangkor.. RM10 aje sorang. Pi balik rasanya. Mcm feri pi Langkawi jer... Cemni la keadaan dlm feri, xde tempat duduk tertentu. Masuk aje sampai penuh baru bertolak.
Ni beberapa pix yg aku snap ngan enset aku ni kat jeti Pulau Pangkor:
Masa sampai kat jeti Pangkor, amik van ni la utk nak ke Pantai Bogak tu. Ada la dlm 10 minit dari jeti ke tu Pantai Bogak tu.. agak2 dlm 5km kot. (Anggaran tak tepat :D )
Sampai kat Pantai Bogak tu, terus jer pegi ke chalet tu.. bebetul tepi pantai. Best! Budak2 ni la paling bersemangat :D Letak barang2 sume dlm chalet, silap plak aku tak amik gambar chalet tu. Nape laaa aku leh tak tringat ye masa tu :D Chalet tu ada 5 bilik aje. Tiap bilik ada katil besar utk 2 org, bilik air, ada ekon, TV, almari. Kelengkapan asas mmg disediakan la, mcm tuala, comforter, sejadah... RM100 aje kot utk satu malam.
Lepas solat, kami kuar cari makan :D Bukan makan kat kedai tu, tp makan kat gerai seberang jalan. Makan laksa aje... buleh la tahan. Goreng2 pon ada :) Ni semua lepas balik dari kekenyangan :D
Alia suka la sbb dpt 'barang' mainan dia.. hehe.
Apa lagi, petang tu depa sume tak sabar2 dah nak main tepi pantai. Aku malas masuk dlm air, so lepak aje la tengok diorg mandi2 dan main2 pasir :D Pantai dia mmg elok jugak, sekali tengok.. mmg rasa pantai dia tu mcm 'jatuh'. Kira masuk tepi tu aje dah dalam. Tapi sebenarnya tidak.. aku tau sbb ke esokkan harinya lepas aku masuk berenang sama.. landai jugak pantainya. Boleh berjalan sampai 15 meter dari pantai, baru paras bahu.
Sebelum tu, Afif ngan Abg Ronie ada bitau psl byk seaweeds ni. Tapi aku ingatkan OK lagi la... bila aku sendiri dah masuk berenang, baru aku tau. Mmg banyak sungguh seaweeds ni..!! Patut la org panggil LUMUT..!! :D Aku rasa kalo dibuat pembersihan seaweeds kat pantai ni.. mau boleh dpt bertan2 seaweeds :D
Ni plak masa pagi Rabu tu, aku dok jalan2 tepi pantai.. tengok ada benda ni. Heran gak, rupanya ni la anak obor2. Patut pon mancing ikan tak dpt sangat... sbb ikan da kenyang makan anak obor2 ni sume.. mmg banyak ooo..!! Tapi benda ni rasanya kekadang aje muncul nih. Next time aku nak cuba mancing lagi kat Pangkor.. mmg best sangat la rasanya w/p tak dpt apa2 :D
Sebenarnya benda ni kecik aje, cuba tengok.. ranting daun yg kecik tu pon lebih besar dari anak obor2 ni. Sebesar ruas jari aje.. tp yg membuatkan aku tertarik sbb benda tu bergerak2. Heheh...
Isnin malam tu, aku ngan Afif punyala bersemangat pi nak mancing ikan.. hampir 3 jam dok tunggu, tp tak dpt :D dpt pengalaman aje la, bukan ikan ataupon sotong. Heheheh..
Ni plak masa ari selasa tengahari tu.. kami sume sewa bot utk bawak pi kat salah satu pulau2 kecik kat Pangkor ni. Coral Island kot kalo xsilap.. utk snorkelling. Mmg best sangat.. tp memandangkan aku sendiri yg masuk dlm air, xkan nak bawak enset sama dah..? maka aku takde la amik gambar.
Hanya gambar2 masa kat atas bot aje. Kalo nak tau, enset tu pon aku bungkus ngan plastik :P tp atas bot tu buka balik ler sbb nak amik gambar. Hehe..
Abah memula mcm xmo pi, sbb Abg Ronie kata susah la kat sana nnt. Sbb abah pon kekadang dok sakit kaki.. satgi tak pasal2 bertambah sakit. Tapi kami pakat2 encourage abah, pi jugak. Ada jer tempat berteduh.. boleh berkhemah kalo mau :D Izzat ngan muka kena sapu sunblock cream... dia ni aktif semacam. Tu sbb sorang2 dia aje dok kat depan bot ni :D
Ni antara gambar2 pemandangan pulau2 dan pantai2 yg aku amik sepanjang perjalanan nak pi snorkelling tu: Pantai ni aku tengok mcm cantik aje, ntah apa nama pon xtau... Affan kalo kebiasaannya mmg aktif, tp kat atas bot ni.. ketaq jer :D tp dia happy..! hehehe... Ni la pakcik Zainal yg bawak kami pusing2 ngan bot dan pi snorkelling tu.. aku sewa kayak pon kat dia gak. Ni plak projek 'Gajah Putih'... abih berjuta2, tp langsung tak digunakan. Jarang la kot digunakan, kecuali ada emergency mcm ribut atau kerosakan xleh pi tang lain dah. Ikut kata pakcik Zainal tu laa... Tp apa nak heran, negara kita ni mmg penuh ngan projek mega yg ampeh. Ada yg langsung tak jadi dan terbengkalai... ada gak yg berjaya disiapkan, tp langsung tak digunakan :P
Ni Pantai Teluk Nipah... banyak orang bertumpu kat sini. Aku rasa lega jugak kami tak duduk sini... mcm tak privacy ler :D byk betul org. Malam Selasa tu, kami bakar ikan. Abg Ronie pi beli ikan gurut2.. fresh org baru lepas pancing. Pehtu order tomyam dari kedai sebelah. Nyam nyammm... best..!! Esok pagi, Rabu tu.. aku bangun dlm kul 7 lebih, jalan2 sama ngan mama kat tepi pantai tu. Pehtu mandi pantai tu ngan Afif dan anak2 sedara aku. Iffat ngan Izzat mmg bersemangat lps dari pi snorkelling tu.. hehe.
Snorkelling tu mmg puas hati w/p xde ikan sangat nak di tengok :P Pakai baju keselamatan tu utk melampung. Pehtu berenang aje la.. asalkan goggles dan snorkel korang mmg elok. Sbb apa yg terjadi kat aku bila snorkel tu tak elok adalah aku tertelan air laut dengan banyaknya :D
Masin tekak akuu..!
Alia ngan Affan dok main ngan mama ngan tok diorg aje. Wan diorg plak melepak kat bawah pokok sambil sembang ngan pakcik mana ntah :D Sbb mmg ramaiiii org kat pulau yg kecik tu. Mau ada dekat2 40 org gak ler rasanya satu2 masa tu bila diorg datang hantar dengan bot...
Berlainan bot, mcm bot teksi la.. bitau nak pi ke situ dan pukul berapa nak suruh diorg amik balik..
So, ari rabu tu.. kul 12 tghari kami kuar dari chalet tu. Naik van pink tu kembali ke jeti Pangkor. Sempat shopping beli ikan kering, ikan bilis dan sotong gula tu utk nak makan2... hehehe. Pehtu balik ler :D Diorg suruh budak2 ni berposing.. heheh.
Ni berenti makan kat Manjung. Ni encik Alia yg happy sbb bleh makan :D kalo tak, mau mengada2 dia ni.. hehehe! Cucu pompuan kesayangan la katakan... Pehtu berenti kejap ziarah Sopiah kat2 situ gak.. solat skali. Dah kul 5 lebih rasanya baru bertolak.
Sebelum sampai umah, Kak Suriana ajak pi makan kat JM Bariani House. Hehe, sedap neh!