Sunday, January 16, 2005

Sejukk

Pening... bukan headache ke apa... tapi aku dah tulis seminggu lepas, pehtu aku post, tapi tak masuk? argh... server putus ke? nasib tak tulis berjela2... tapi tak best la kan sbb da lepas lama aku tak tulis, tu aje la yg aku nak isi sementara ada idea waktu tu (idea yg lain tu lesap le lepas tak di isi...:P)

Kelmarin aku dah datang CC, tapi tak sempat nak tulis kat sini, even aku duduk 5 jam benar. Chat dgn ida buat aku relief and happy :) tengok nick dia aje pun aku dah takleh renti sengih.. hehe... bincang pasal nak buat web tu, nak isi pasal sumthin islamic. Aku pk2, bukan apa.. lama bertenet ni... lama hidup, lama blaja, lama dah jadi org Islam.. tapi apa yg ada aku sumbang utk Islam walaupun sikit? at least... biarla w/p kecik jer tapi inilah usaha yg kami mampu buat masa ni... sebenarnya tak buat lagi, perancangan lama dah, tapi asyik tertangguh sbb aku le :P kali ni nampak macam makin serius... takpelah, sesungguhnya setiap perbuatan itu dimulai dengan niat.. heh.. ni dah lebih sikit dari niat la kan kan... moga aku boleh istiqmah dan istimrar lepas ni... ameen ya rabb...

Aku balik... tengok Stories Of The Prophets tu... baca balik, bukak, try terjemah as my first step... masuk satu perenggan... perghhh, baru aku tau bukan calang2 orang mau terjemah ni, perlu pengorbanan yg .. heh...

Takpelah... stop takat tu... jika ada apa2 masalah lagi.. kami akan discuss..

Baca kisah anbiya' tu memang ada banyak kesan... tapi orang tak pandai nak interpret plus dgn pembaca pun buat sekadar sebahagian dari sejarah dan terus kekal camtu. Gitu la jadiknyer...

Aku dok dlm bilik, sesambil baca tu, sesambil dubbing tape.. nasyid? pop-nasyid lah...In-Team, UNIC, Hijjaz, Ae-Man... Brothers... buat kompilasi sendiri, lagi best... heheh. Personally, aku minat Hijjaz dan Raihan... album Pelita Hidup memang best... aku pesan kat Kak Long... taktau la dia dah beli ke belum.. komen pasal aku dengar lagu? diaorg dengar nasyid? heh.. tak paham la tu rythm sesatu muzik... lirik? ngape... diorg ingat lirik Metallica, Savatage, etc tu takde pengajaran ker... pak arab yg dengar In-Team, UNIC dan kumpulan se'nada' dengannya.. mesti kata lagu pop punyalah... w/p dah bitau... "Nasyid niii..." dia tetap geleng kepala... apa punya nasyid bunyik camtuh.... well, itula bezanya nasyid asli dengan nasyid yg tak asli... heh...

Pagi tadi Mat gerak kul 10.30... pi kuliah selesaikan urusan tasdiq, alhamdulillah abih. Esok nak pi sambung iqamah, mati sebulan lebih dah nii... naya, bimbang gak... mintak2 laa mama tu esok orait.. eh silap, Madam le... :P pehtu ingat petang esok nak balik Cairo, insyaAllah.... lepas sana barang 2-3 hari... ;) bi iznillah...


Friday, January 07, 2005

Nak Abih XM

Alahai... aku nak tulis banyak... tapi kesuntukan masa. Tu lah.. aku lebih suka datang waktu malam dari waktu siang.... rini jumaat.. 10hb ni aku abih xm... lepas tu insyaAllah aku nak balik Cairo dan nampaknya kerja berderet2 sedang menanti kami lepas ni.... ooohh....

Anyway aku masuk jugak kat blog utk taknak biar kosong aje... pehtu nak paste link web tsunami tuh... tengok tak abih lagi... kot2 ade orang nak tengok sama kan? yg link news tu sekali ngan pic da lesap sbb DC tadi... hish...

http://usm.net.my/yncr/modules.php?name=Internet_TV

OKlah dulu wat masa ni... nanti aku sambung lagi... banyak yg nak citer...

Tuesday, December 28, 2004

Da lama aku tak tulih kat blog, bukan taknak, tapi takde masa.... ikut hati nakkk aje menulis. Kalo dok dalam bilik waktu tu pun terbayang bayang ada PC.... bole tulis kat blog. Yelah kan... kekadang tu kita rasa sumthin utk menulis... tapi dah takde masa... nak wat cemana. Start dari hari aku ngan kekawan buat ujian .. errr... statistik? pendapat? hmm... test dari DMS... aku da nak mai masa tu... tapi CC penuh... grrr... balik aje la aku masa tu...

Lepas2 tu lagi la pack masa aku... ngan xm yg rapat, visa da KO, tasdiq pun tak selesai.. kitab banyak yg kena baca... bahas lagi... tak larat aku nak memikirkannya... tensen pun ada. Last2, duduk depan sejadah... susun balik satu satu... yelah.. yg mana boleh buat tu, aku selesaikan la... yg bukan dlm kuasa aku... tunggu aje la kan?

Humps... tengah chat ngan Intan... mana dia niii... senyap plak! hish... Hah.. dia msg balik dah, nasib kasi alasan... takpela.. aku terima ajelah.. tu sbb penting TRUST kat sesama kawan kan?

Ida anto kat offlen msg aku.... http://a.scarywater.net/fob/ cite Jepun.. Thanx :):)

Kejap... aku ni kalo sedang sembang... nak tulis kat blog ni memang tak dapat punyalah. Sbb aku ni jenis yg suka biar otak menerawang... pk macam2... biarkan relax... baru boleh tulis dan waktu tu la idea nak kuar mencurah2...

Sekarang ni aku xm.. tadi dah lepas paper Tafsir Ayatul Ahkam, bleh buat? jawapan aku... err... errr...
30hb ni Da'wah plak.... kullu muqarrar... hiks... baca ... jangan tak baca!!

Humpss.. duduk duduk petang kelmarin dulu... Akmar anto msg... dia citer yg pasal earthquake kat Indon... ingatkan yg mati sampai 27 (memula) tu kat Indon ler.... lepas dapat tau dari kekawan lain.. baru tau yg itu kat Msia! argkk... lepas tu mula la tercari cari maklumat, rasa rugi le plak tak baiki TV lagi time tu... nak pegi tengok TV kat umah Mat pun TV depa rosak sama... kalo tak dapat ler tengok BBC. Rupanya banyak negara yg kena... takat sekarang ni yg aku baca kat tenet... 51 org kat Msia ....

Ntah la... idea pun makin kurang... tu la kan... waktu2 ada idea... tak dapat la plak nak log in.. isk isk... takperla... aku da blank...

Thursday, December 09, 2004

Study

Orait... agak lama aku tak dapat tulis apa2 kat blog ni.. takde masa banyak sangat utk ke CC dan jika ada pun aku tak sempat nak duduk lama nak tulis... tu laa, idea terhadap perkara yg berlaku harian tu kena catat segera, kalo tak.. Lupa!

Kebelakangan ni aku terus dibzkan dengan memacam keadaan... aiyark, xm paling dekat dan tak sempat kan? uhmm... dengar kata 25hb ni dah nak xm... honestly, aku tak baca apa2 pun.. kecuali mirath, tu pun sbb ikut kelas... banyak keje aku yg masih tertangguh, laporan USPB tak siap lagi... argh! Carta organisasi... takwim tahunan... yark! PC markaz plak macam ampeh... ikut ati mau je setup semula... tapi aku nengok2 takde driver printer Canon S100 tu... takut gak nak setup semula, tetiba printer tu takleh guna... sah sah tak jalan keje2 yg begitu banyak memerlukan si printer tuh :P apa la diaorg ni, cuba la simpan diskette driver tu bebetul.. kan mudah... kan dah susah waktu OS dia mengong camnih... sapa susah? AKU LAA....

Budget aku lari teruk bulan ni... turun naik Dumyat-Cairo... rumah baru... kitab kitab kuliah.. dan perkara sebenar yg menyebabkan budget aku lari teruk adalah sebab Al-Azhar kuarkan qarar baru ... ampehs! setiap urusan kuliah dah kene bayo... dari free kene bayo... tasdiq kuliah yg dulu takyah bayar apa2....sekarang ni, kertas gestetner tu dah berharga LE25 .. rusum tahunan pun... dulu bayar LE4.25 aje setahun, sekarang dah jadi LE65.. ho ho... naik mendadak betul!! masalahnya bulan ni aku kene buat 2 tasdiq kuliah... satu utk safarah, satu lagi utk nak baharui iqamah.. dah LE50 kan? pehtu kene bayo rusum, kalo tak... dia tak kasi kernih xm, camana nak masuk XM? dah LE65 kat situ.... pehtu nak kasyfu natijah lagi... ntah2 LE30... tak ke dah masuk seratus lebey sumer tu.... aku bukan la nak komplen apa, yerlakan... kalo nak dibandingkan dengan university lain... bayaran ni adalah terlalu murah dan aku rasa university paling murah dalam dunia dengan yuran tahunan LE4.25 jer.... kalo uni lain mau ribu2.... w/p sekarang ni dah naik (aku dengar yg baru ni LE200) ... still murah jugak...

Apa yg menyebabkan budget aku lari adalah sebab ... dia naikkan secara mendadak... cuba laaa bitau awal2.... dalam 2-3 bulan sebelum ni ke... ni tak... dah lagi sebulan nak xm baru nak bitau, dah tu terus naik waktu tu jugak! tak ke terkedang kaki tangan pelajar asing macam aku nih!! Lagi satu sebab utama yg aku nak bersuara ni bukan apa... Al-Azhar ni adalah uni wakaf... dia dibina utk orang2 Islam menuntut ilmu... dan segala urusan Al-Azhar ni ditanggung oleh sistem kewangan kutipan dari duit wakaf yg diterima dari seluruh dunia sejak awal dibina hingga sekarang.... ni la... kalo dah naik bayaran camnih.... kesian kat arab balik ler... kita takper... arab? nak dapat LE20 sehari pun macam nak mampos.... gaji kerani kat kuliah tu pun baru LE250 sebulan.... tu keje kerani... kira hebat la tu kat cni.... sekarang ni la kan... mana pegi duit2 Al-Azhar tuh? lesap? Amerika sekat? yg ura2 aku dengar... kerajaan dah masuk campur dlm urusan Al-Azhar dan amik duit2 ni guna utk kegunaan negara... ampehs!! kalo betul... ni dah pecah amanah la... Tantawi le nih.... kalo zaman Syeikh Azhar yg lain... bertuah nak ikut telunjuk kerajaan!! chizzz............... uh, perancangan musuh nak lumpuhkan penyebaran ilmu Islam secara sistematik N slowly ker?


Saturday, November 27, 2004

Nak Balik Dumyat

Pagi ni lepas subuh aku datang CC lagi... semalam lepas nganto ostat balik, pehtu balik ke rumah sabah semula... pack barang2 dan bawak balik ke H10.... lepas tu aku, wadi, wan ngan ameq pegi ke H7 ... pi Sammy amik gambaq wadi... heh, best jugak tengok pic Msia.. tengok pic Tokmat kawen... tengok pic Yen ngan bini dan adek2 dia... heh... happy aje la utk kekawan :)

Dah balik2 tu... kemas2 umah ready utk Ustat Hadi ngan Ustat Darus tido utk 3-4 hari... aku ngan wadi kuaq sat... nak jumpa ngan adek beradek Hakim, sbb wadi kena kasi barang kiriman org kat dia ... ingatkan dok mana ustat tu... rupanya sebelah imarah aje... dekat betul! Nyembang2 sat then kami balik... wadi pi tipon lagi... heheh...

Aku balik tengok paklang ada... dia mai ziarah :) duduk2 sat... pehtu aku tido... sedar2 sumer org dah bergelimpangan dlm keadaan yg sejuk sangat tu.... tengok enset, kul 3 pagi... pegi tandas... solat... pehtu aku tido balik ... hehe...

Ingat harini nak balik Mansurah dulu... Wadi ade hal... buleh la lepak umah wan sat... orait la tu... lepas tu aku pun ade beberapa keje yg harus diselesaikan.. kalo tak bad memang bising2 kat aku... memang aku lembab sikit bab2 ni... arghh... memacam!!


Friday, November 26, 2004

Jumaat

Pagi ni aku datang CC ngan Wadi.. dia sampai 25hb pagi, kul 4 pagi sampai umah. Lut ngan Syawal pegi amik.. aku ngan Wan dok umah jer.

Pagi tadi pegi bank... terpaksa beratur plak nak buat tukaran tu, slalunya bole terus jer kat cik kak tu... panjang que tu, dah la dok belakang sekali, ngan HSBC tu dok islah sumer... ade ostazah tecit dok belakang aku... nyot nyet ngan dia sepatah dua... budak baru rupanya, tak penah datang situ lagi... first time, tercangak2 masa arab tu panggey, hehe... biasak la... ammi mesir, bukannya fushah :D

Lepas tu terus pegi beli credit hp... wadi pun sama. Then kami pegi umah sabah, saja nak tengok ostat... lepak sana sampai petang, masak.. makan... then balik... keletihan, tido! aku betulkan PC kat umah tu sikit... main Diablo.. tido, sedar2 dah kul 12.45 malam... solat. Sambung main Diablo sampai wadi bangkit plak..dia pun letih tido agaknya... masak megi. cakap nak datang CC... pehtu terus blah... heh.. sejuk2 camnih pun orait jugak...

pagi ni nak pegi jumpa Ustat... takpa.. balik solat subuh nanti... pegilah... :)

Nak chat ngan Ida dan Kak Lissa... tapi masa dah suntuk... takpe... bole bual sikit2 lagi.. nanti sms aje lah :)

Wednesday, November 17, 2004

Arini aku datang CC awal betu... lepas solat subuh je terus datang. Malam tadi tido kejap, pehtu bangun mandi 'itu' .... lepas tu main Diablo sikit, bagi lepas satu satu stage... mudah karang nak sambung. Gas kat umah still tak tuko, kedai tutup lagi, lambat pegi la katakan.

Alerhai, ustazah Thai ni dok cakap kat tipon plak.. sekali dengar dia cakap.. teringat masa dok tengok TV siam dulu tu, sebijik macam pemberita tu... heheh!!

Aku mengantok ni, tapi arini nak tunggu Ustaz datang... lepas ni mesti lepak umah sabah punyalah. Aku pun agak blur kebelakangan ni... depa suruh aku balik Dumyat, pakat marah gile sbb aku tak balik2 lagi... lepak sini dah cukup lama... aku pun dah naik malas... argh! keje keje keje.... !

xm dok tunggu tak lama lagi... aku nak study elok2... insyaAllah, berikanlah aku kekuatan... mujahadah melawan nafsu....

Ngantok+lapar ni.... jomlah...

Monday, November 15, 2004

Raya Kedua

Heh... pagi tadi bangun awal.. yelahkan, selalunya waktu tu dah bersahur... tapi kali ni tak puasa, jadi tak sahur la.. 4.30 mata dah terjegil.. tapi sebenarnya aku dengar bunyi2 kat rak tepi kepala aku tu, tengok punya tengok, nampak la seko lipas dok panjat sana sini... bunyi le kan sbb rak kayu tu dibalut ngan kertas, kaki lipas pulak ade tajam2 tu... ampeh... berkat kesabaran aku, lipas tu naik atas selimut aku plak... hee... nak kene 'hengge' la tu... amik botol, bukak lampu... tunggu time&tempat yg sesuai... maka, aku pun mengubah makhluk lipas tu kepada 'bangkai lipas' keh keh keh....

Elok2 baring balik, msg masuk kat hp... bunyi 3x, hee, panjang! mesti 3 msg serentak.. bukak, tengok dari Ida.. happy! Aku tunggu jap pehtu bangun solat subuh... pehtu main Diablo, lama betul tak main... hehe. Lepas abih satu stage, bunuh Shenk The Overseer.. aku stop.. datang CC... heh, akhir ramadhan dan awal syawal ni.. CC sentiasa penuh ngan student Msia, Thai dan Indon.. tak sangka pada waktu2 ni yg slalunya kosong... penuh plak ngan org yg nak tipon tanahair...

Emmm... ok lah... aku pun maybe satgi nak pegi openhouse kat mana2 pulak... lepas zohor start.. kelmarin puas jalan dah... start ngan rumah abang zaki, makan makanan jawa w/p dia org Riau, yg aku tau... makanan tu sedap gile! Nasi, kacang ikan bilis pedas, tempey... pergh.. pehtu pegi umah abang Basit plak... nasik krabu patani+jeruk petai... pehtu ke rumah Yusuf filipina plak... tak larat dah, ehe! cakap bubuh kuih aje laa... makanan berat takleh masuk dah... seronok sembang ngan Yusuf tu... pandai bukak citer... tengok anak dia comel2.. eheheh...
Malam semalam pegi umah abang Harun kat Madrasah... orait le tu. Pehtu pegi umah Khalil Sarawak... ahaks, buleh makan nasik impit, rendang, gulai... whoaaa!! beshh beshhh... heheh..
Balik.. tido... hehe...

Wokeshh... ni Lutpi msg dah... tengahari satgi pegi jalan.. insyaAllah...

Sunday, November 14, 2004

Pagi Syawal

Heheh... harini satu Syawal... kul 3.40 pagi, saja datang tenet, ingat nak tipon Msia. Tengok dulu org sebelah kiri kanan aku ni dok tipon 'orang' masing2. Hmm... takpe, jap lagi aku balik la.. kul 4 lebey kot? errr... better call cepat, karang dia off CC, ape pun tak dapek.. hehe..

Hmmm... aku baru kirim sumthin utk komuniti OKU.. ntah le betul ke tak komen aku tu, tapi itula yg aku rasa. Terlalu kurang maklumat aku ni, itu pun setelah mengenali beberapa orang teman2 OKU, apetah lagi bagi yg takde kawan atau link langsung. Buat kekawan, tego la aku jika ade salah dan silap dalam hal ni... I need to know more and I want to know more...

Tadi bukak e-voiz, nak call Msia... tup-tup, balance da abih? *%#$@... hehe! takde perkataan lucah kat situ... cuma kalo Ida ajo aku bubuh icon smiley tu... mungkin dpt ganti semua tuh.. hehehe!! Bole ke?


Saturday, November 13, 2004

Esok Raya

Em... topic nampak cam best, tapi sebenarnya bagi aku sendiri kat sini dah tak bakpe best sangat pun. Cuma jika di ingatkan kembali pada kisah, asal dan matlamat raya dan apa yg terkandung dalam ramadhan ni, pasti membuatkan kita cukup sedih, pilu dan terasa rugi untuk meninggalkan bulan ramadhan yg terlalu banyak ganjaran yg Allah letakkan... ruginya terasa bila kita terlalu leka dalam mengambil manafaat yg cukup mudah Allah letakkan pada umat Muhammad berbanding dengan umat2 yg lalu..

Aku tak tau, apa aku seronok atau tak best bila tiba hari raya ni... ni kalo tengok dari sudut, 'Yeay! esok raya!" ler... sbb sejak dok Mesir ni, raya tu rasa macam solat jumaat jer... lepas solat, khutbah.. balik tidoq. Lega ade banyak wafidin kat sini, buleh la pegi ziarah sana sini... hmm, tu la, semalam Mat msg, tanya nak balik ke tidak... actually diaorg berharap jugak aku balik Dumyat beraya kat sana, sbb dah ready memacam kan? tapi aku terasa cam nak raya sini le... bagi aku, happy Raya tu dah lama takde... seingat aku... 2x aje raya yg best penah aku lalui... tu pun sbb adanya sedara mara yg ramai tanpa ada sebarang masalah... ade sedara ramai, kalo ade masalah.. apa pun jadi tak best! Raya kat sini pun lebih kurang aje... ade la happy tu, heheh, tapi kena pandai bina la kan? Agaknya kalo ade peneman hidup, raya best tak hah? Heheh!! tapi kan... pompuan ni mesti rindu balik Msia punya, time camnih mesti dok syahdu teringat msia, ahh... beza laki dan pompuan... aku pon rindu jugak!

Well.. pagi tadi aku sahur ngan Lutpi aje, berdua. Masak kul 3.45... elok da nak siap, lutpi soh bubuh nasik.. aku pon selamber je la amik nasik semalam (yg kami nak makan, tapi terlajak tido..x sahur le! bangun2 da kul 5 pagi! :P ) ... tengok elok aje, sbb rice cooker tu 'keep warm' jer... bila aku cedok, tengok2 bawah tu dah basi~ siap macam dah nak jadi tapai... chizz! kalut jugak! takkan nak ratah lauk je? tengok jam dah kul 4.30... naya! Alhamdulillah nasik mai'dah rahman 2 hari lepas ade lagi... dok dlm esbok. Tibai jer perangat, dpt le makan dgn kelajuan supersonik, heheh... teguk2 air... dan macam diagak, waktu kunyah lauk sikit lagi tu org dah azan... sempat la aku teguk air, seteguk. Huh.. seingat aku, bulan ramadhan ni le paling kurang aku minum air... waktu berbuka segelas... waktu sahur seteguk... huh? tak sampai 200ml sehari? aaaa... dahaga gilaaaaa!!!

Aku datang CC, kul 6.20 pagi... sambil buang sampah, nak sambung download Cooking Master Boy... tapi tengok ade plak org, owh... tipon tanah air masing2 rupanya... yelah, biasanya aku datang time ni kosong je!! dekat raya le katakan... next time le aku donlod nanti... malas dah nak tuko2 PC, aku letih sebenarnya ni...

Waaaa, ingat macam arini nak luah apsal aku slalu cakap diri aku playboy... walaupun pada hakikatnya tidak... hadoi.. rasanya next time la... ni tengah dok tengok pic deqna, siap ade memacam pic lagi, kat kolej la, bukak posa la, besday kawan la, dlm dorm la, ngan AF la... Linda Jasmin pun ade! Cute lar makcik tuh... setau aku ade sorang anak.. besar dah... cikgu tarian AF. Hayyooo... apa da jadik ngan Deqna hah...

Hmm... banyak jugak artis camni, ade asas2 agama yg okey la jugak... tapi terbabas jugak... tu la, ilmu tu takkan dicerna jika kita hanya letak dia kat otak tanpa mengubah menjadi realiti kehidupan... that goes to me! Hidayah itu milik Allah... kita hanya mampu berusaha... namun yg penting itu... usaha...

Thursday, November 11, 2004

Dekat Raya

Hari ni 11 Nov... Khamis.. tidur awal semalam, ntah pasal apa ngantuk sangat lepas berbuka tu, sedar2 dah kul 12 malam. Yg ade abang zaki tengah tengok cite. Halim da balik... Lutpi ingatkan pegi qiyam, rupanya nyangkut kat CC... hek hek...

Bangun, mandi.. ready... solat...

Pehtu lepak depan PC, ingat nak pegi CC jap... tapi tak jadi sbb layan PC. Lutpi balik dlm kul 3.30 pagi.. bihun semalam ade lagi so dia buat kuah... punya la kenyang makan dua org jer, hehe. Lepas subuh aku datang CC terus.. bukak2 masuk AM.net, ntah la, dah jadi cam kewajipan plak kalo masuk tenet aku mesti masuk forum AM.net. Pehtu check site Naruto... ade siri baru dah!! wow... sambungan Clash of The Rivals tuuu... ahaks! download lagi! ni tgh try nak amik Cooking Master Boy plak.. mintak2 OK...

Cadang jap lagi aku nak kuar ngan Lutpi... nak tengok rumah, nak beli RAM... dan aku sebenarnya nak beli Card utk adek.... hmmm... dia kata kalo aku tak hantar kad raya, dia nak datang Dumyat... so, aku taknak le anto kat dia.... ehe... tapi mcm cedey plak bila aku tak kasi dia kad... so kene kasi gak la... hihi...

Orait la... tak larat dah ni... dari kejap dah jadi lama... chat ngan Ida pun kejap je... Milah pun tak masuk.. kak Huda aje ade... tu pun da kuar..

nanti sambung lagi... rasa macam malas nak balik arini...

Monday, November 08, 2004

New Damietta

Rabu lepas.. 3 Nov 2004 .. aku nyambut bebudak baru datang ke Dumyat.. jadi Pengarah USPB le, nak kata nyusah tu.. memang nyusah, tapi disebabkan Dumyat kekurangan orang.. aku terima ajela ngan hati terbuka. Alhamdulillah, dengan segala kekurangan dan kelemahan aku... serta bantuan dan keikhlasan sahabat2 aku yg lain... majlis berjalan dgn lancar. sampai la tamat pada 6hb ... dan aku pun ngan Bad bawak bebudak ni balik Cairo ngan van... 20 lebey.. kami dua org je... hadoi, memacam karenah! ahaks... nak marah pun takleh, yelahkan sbb diaorg ni student baru... muka fresh jer.. banyak yg tak tahu pasal perangai arab, keadaan sekeliling etc... heh.

Teringat aku 1 nov aritu.. aku, Abbas ngan Mat.. kami bertolak dari Cairo nak balik ke Dumyat.. bertolak dah kul 10 malam... sampai Mansurah kul 2 pagi... renti makan kejap.. heh, first time la bagi aku duduk camtu pepagi buta..lepas tu duduk la kami dalam van menunggu penumpang lain... mau ade dekat sejam org tak datang... yelaaaa.. dah dekat kul 3 lebey, sapa nak pegi Dumyat pepagi buta camtu.. lagipun org dok sahur kat rumah le... tapi alhamdulillah ade sorang pegawai polis naik sama... dia sewa khas trus... dia bayo 60%.. dan kami 3 org bayo 40% lagi... hehe... bole laaa. Asalkan sampai Dumyat... da tak larat woo... Sampai dah kul 4 lebih... nak masuk ke Haiyyu Mu'allimin da takde van... terpaksa jalan kaki lagi pepagi buta tu... seronok jugak! dapat tengok suasana New Damietta... heheheh... very lovely :)

Pagi tadi sepatutnya aku jumpa ngan Bad kul 8 pagi kat depan Hadiqah Dauliyyah, tapi waktu aku bangun kul 7.20 pagi tadi... Syawal dah dok dlm bilik air.. siap mandi lagi... ready2 sumer... aku kuar umah kul 7.50, dah la susah sikit yg nak pegi Abbas Aqqad...mana la aku tau penuh pulak ngan bebudak pompuan yg nak pegi skolah, musykil sket.. mana budak2 laki ha? maybe skolah asing2 kot... sbb xnampak langsung budak skolah laki naik bas... dah tu.. siap jammed lagi jalan... waktu aku dok usha jam awek2, pak2 arab tu... rasanya waktu aku turun coster tu dah kul 8.20 ... as expected, Bad xde.. hehe. Antara happy ngan kesian Bad nak uruskan sensorang... aku try tipon, no answer, lepas tunggu beberapa minit.. aku blah... kemana? mana lagi... balik bertenet laaaaaaaaaaaaaaa.... :D

Sempat la menghabiskan Naruto 106. Duduk tak bakpe lama.. Ostazah2 mula muncul nak tipon family, dengan memacam punya loghat dan gelagat... nak tersengih, tergelak, heran pun ada tadi.. hehe..

Hmm.. Cha msg aku kat YM... dia kata aku sombong tak anto brita or apa pun kat dia... well... I got my own reasons.... :) Ciao jugak...

Saturday, October 30, 2004

Bored

Betapa lamanya aku tak tulis kat sini... biasalah, pada awal sem camni, aku mesti ade beberapa keje yg nak dibuat. Lagipun aku ni jenis pilih time nak datang CC ... dan time2 yg slalu aku pilih adalah selalunya... seawal waktu asar... dan pada tengah malam... time2 camnih org tak banyak kat CC .. so bole la sikit2 nak senyap tu... kalo tidak.. bising. Arab ni jenis mulut tak tahu diam.. kalo main games pun mulut punya bising.. sana nak cakap, sini nak cakap... tu sbb org arab tak payah baca text waktu nak khutbah.. memang terer bercakap semulajadi.. hehe.. 95% camni bagi aku... kasi ajela microfon dan video cam... mesti bercakap tak abih2 punyalah..

Arini aku ade masa sikit.. dan aku pun rasa tak best sangat pada minggu ni dan hari2 yg lepas. Life have been so dull dan bored to me... plus keje pulak datang bertempek tempek... hal kuliah pun tak selesai lagi... Ida pun tak masuk tenet lama dah... bertambah la boring aku... tapi tadi tengok web macam dah ok... agaknya memang betul2 da ok kot :)

Seketika aku rasa tenang... ringan.. tapi diberatkan ngan keje2 tambahan utk membantu kekawan... takpelah.. utk kekawan jugak... bebudak baru nak datang dan hal hal lain...

Ingat nak balik Cairo jap lagi... kul 8 pagi gitu... bole la sampai awal sikit sbb karang waktu petang dah terlalu crowd nak balik h10 .... cab pun siap mintak harga tinggi... susah beb..

Tadi petang shah panggil betulkan PC dia... setup OS baru.. tapi CD XP tu macam kureng file jerr... ade file missing.. aku tensen sungguh la jadi camtu.. peh setup ME, CD-Key pulak silap... grrrr... asyik setup 2-3 OS yg berbeza... takpelah.. lepas ni soh Shah cari CD yg ok la... ape la CD tak elok.. sakit hati betul.. abih masa gitu jek..

Orait.. aku rasa cukup kot utk today... sesuatu utk permulaan ....

Friday, October 22, 2004

Lama Takde..

Hmm, lama benar aku tak menulis kat sini... maafkan aku... hehe, cakap kat diri sendiri la ni... chewah ...

Alahai... nak kena balik sahur plak ni... tersadai la lagi cerita ceriti yg ade dalam kepala ni.. sorry ah... Takpe.. nanti datang lagi...

Ciao...

Saturday, October 02, 2004

Hmm... lama jugak aku demam.... sebenarnya badan dah kurang panas, tapi flu tu masih ada walaupun sikit... jadi aku lepak umah aje la... kuar umah pun, badan tak berapa selesa. Takleh minum air sejuk.... malam lepas aku dahaga... bukak peti sejuk, tengok ade Halim buat air farawlah... tibai 3-4 teguk... dok sat ja, batuk gegila... hehehe.... sensetif betulll ye waktu sakit nihh.... so sekarang ni terpaksa la aku memantangkan diri seketika dari air sejuk nih... hish hish.. tensen...

Bila banyak hari tak masuk... aku pun jadi lupa benda yg berlaku lepas2... bukan apa, aku ni jenis org yg tak suka ingat sangat benda2 lepas.. kecuali la diperingatkan atau benda tu memang sah melekat dlm otak aku sebagai sesuatu yg tak dapat aku lupakan...

Semalam tipon Che Mah.... tanya dia itu ini.... heh, kena ganggu waktu tido...kui kui... Adek pun tego aku pasal tak tido malam... bukan apa tau, tapi bila dah terbiasa... kalau baring sekalipun, mata tak tutup2 jugak... dah dekat2 subuh, baru ngantuk... ngape ye? mesti ade unsur2 setan pujuk tido tuhh... tu yg kalo tido time2 camtuh selalu terlepas subuh! nasib gak duduk ramai2, member2 kejutkan tido.... kalo sorang2 jek... mau subuh qadho... :P

Aku saja datang CC ni.... tadi petang datang dah, nak amik progam dan cite yg aku download... tapi budak yg jaga tu tak dpt nak buat... hmm, terpaksa la tunggu tokey dia plak... jadi aku datang malam2 ni ngan Ameq... tup2, ade hal lagi.... takpe2, aku tunggu sat lagi... sbb esok nak balik Dumyat dah.... kelmarin dulu pun datang... nak chat, tunggu Ida... tapi dia tak masuk. Ape nak buat.... tak dapek la nak chat ngan dia beberapa hari lagi....

AM.net ade masalah pulak kat forum Sembang Apa Saja... banyak org merungut, yelah, tu la tempat paling best nak cite macam2.... tetiba takleh bukak pulak... nak masuk dua hari dah ni.... kalo sehari pun dah macam cacing panas.... ni pulak dah 2 hari... argh... aku rasa mesti banyak makcik2 yg tensen tunggu nak luahkan perasaan kat situ... hehe...

Dalam minggu lepas rasanya, umi nira chat ngan aku.... rasanya penah chat ngan dia tapi bukan chat serius apa2 pun, nak tanya benda aje. Tetiba on that day... dia serius semacam je, macam2 cite w/p aku tak tanya, macam betul percaya kat aku plak... mejik mejik. Siap nak kasi nombor hp... email.. bla bla bla... tapi tak sempat bila aku DC... keh keh keh... masuk balik dia dah takde... :D tapi semalam, kak Dayah msg aku, dia kasi nombor tipon nira... dia kata, nira yg soh kasi... siap tipon pesan kat kak Dayah kalo jumpa aku chat tolong bagi nombor hp.... hmmm... sebenarnya aku tak salin pun... 019, nak wat apa, tipon? hui hui..... yelah tu.. kalo sms boleh lagi :D nak tipon... xmau la. Anyway aku still musykill lepas aku tanya ngan si akak Tenda_biru, lain pulak aku dengar.... hehe... takpelah... aku harap nanti Nira bertemu dengan jejaka pilihan hatinya... :D

Ade org bitau aku... Mali kata... malam ni malam last dia nak selesaikan ngan Intan... well, I'll wait and see... tapi bagi aku, kalo nak selesai betul2, setakat hari ni aje tak cukup. Cuma... dua2 org dah nak tarik diri... masalah boleh dikira tergantung, tapi taknak dipanjangkan... heh. Kalo ade salah paham dlm hati masing2, ianya belum terjawab. Cuma... masalah dah senyap, buat masa ni... kot.

Malam tu aku pegi tanya Mali pasal dia guna sms aku... dia jawab ye, tapi takde macam tanda2 nak mintak maaf ke hapa... aku ingat la, dia tak rasa apa2 langsung salah ke apa bila anto sms kat Intan guna hp aku.... agaknya dia rasa bila bayo 0.50 tu, kira langsai kot. Hangat la aku camnih, yg aku buat perkhidmatan tu adalah utk call out aje... bukan sms. Nak sms.. cakap, free aku bole kasi... memang camtu pun. Apapun aku terus sembang ngan dia dan dia luah jugak serba sedikit apa yg dia rasa.... betul macam Intan cakap, Mali macam tak peduli ngan kata2 Intan tak suka dia buat gitu, I mean contact dia, say dia suka Intan dan bla bla bla... Aku pun heran jugak, kuar 3 point yg aku tak tau dari Intan... point yg Intan tak penah cite. Samada Intan takmo cite ataupun Intan sendiri tak tahu.

Aku nak bantu je... lebih dari tu, bukan hak aku lagi... kalo Intan dah malas, banyak kesan utk dia, aku pun taknak susahkan dia lagi. Mali nak renti... ok. Tapi bagi aku, ade kekeruhan yg perlu diperjelaskan, tapi kalo dah tuan tubuh taknak kisah dah... apa pulak aku nak ganggu kan? Yg pasti... terlalu banyak yg aku tak tahu.... banyak sangat!!

Saturday, September 25, 2004

Awal Pagi

Harini... aku datang CC seawal pukul 2.20 pagi... tu pun terlewat skit sbb slalunya aku datang kul 2 tepat.... hehe.. terlambat sikit sebab tengok Naruto... biasa la, ulang2 cite dia. Sonok tengok waktu dia dpt chakra tu dan try to do the best to beat his opponent... :)

Banyak hari jugak kan tak tulis kat sini. Isk... pagi2 ni banyak pulak budak skolah... takleh kosentrate nihh.... jap jap...

Pagi tadi aku datang CC dengan hati yg tak tenteram... sebenarnya lebih ke arah 'MARAH' .... lepas balik dari umah Yusri, tengok Ajak, Wan, Fadlon ngan Ust Kuan... sembang kejap sambil tengok cite King Arthur... pehtu bila sume kuar, layan hal memasing... aku cam biasa, ulang tayang Naruto dan cite2 yg sewaktu dengannya... hehe... layan sampai kul satu lebey... pehtu aku pegi solat isya... then aku terdengar bunyi tipon, msg masuk la... masa aku check... aku tengok... tertulis kat situ adalah, Report ... Msg Sent to Intan... nombor bla bla bla.... hangat betulll.... geram je aku rasa. Yelah, ade org guna enset aku buat antar sms pulak! kalo dah buat utk call aje dah la... ni sampai sms pun guna... senyap pulak tu... hmm... ingat lepas ni nak tulis kat kertas dan lekatkan kat dinding tu la... sms aku pls jangan guna. Aku terasa betul macam privacy aku dah terganggu. Aku sebenarnya tak kisah aje kalo member nak hantar sms guna enset aku... tapi BAGITAU! ni tak.. senyap! dah tu... paling hangat apabila 2 perkara yg aku tak suka ni ... combine.. 1)Amali kontek Intan... tak suka! 2) Guna sms aku, tak bagitau! .... aku tak suka sbb Intan tak suka Mali call dia... mana aku bleh duduk kalo ade member aku jadi tak ok...
Lain la kalo Intan suka... aku pun tak kisah. Masa aku tengok Naruto tu sampai kul 2 lebih, Mali ade aje dekat aku... tapi tak cakap apa2 pun... tu satu aku hangat. Tapi aku tak terus cakap kata dia buat... yelah, taknak serkap jarang... TAPI .... dlm waktu tu... kami semua dlm rumah tu masing2 ade enset... kecuali DIA.

Subuh tadi aku balik umah... tengok Che Mah ngan Intan tak reply apa2... Intan takde credit... Che Mah... x bgn tido lagi agaknya... lepas subuh... aku kuar umah semula dan call balik. Dpt dengar penjelasan sendiri dari tuan tubuh menjelaskan lagi keadaan....

Aku dok menguap berapa puluh kali dah.... tak larat seh... ngantokk....

Sunday, September 19, 2004

Cite Dulu

Arini aku datang CC awal sket... sbb ade org nak datang umah, kekawan Lut jer... malas la nak lepak jer... so datang CC jap. Sambil amik cite Naruto...

Teringat aritu aku cakap nak cite balik bebenda yg aku ingat... rasanya dah macam malas nak tulis.. hehe... tu la tu... betul. Aku rasa malas tulis, sepatutnya bila aku ingat sesuatu. Aku masuk blog ni... then tulih je.. baru FRESH....ni da malas kan kan... heh.

Aku balik Dumyat kejap aritu... mula2 sbb ade kenduri Mizi.. aku bawak balik sikit je baju.. sehelai T-Shirt ngan sehelai seluar track... rupanya aku lupa 14hb ade MAT.... argh... bila 'accident' pagi tu... baru kalut nak pinjam seluar Abbas ngan Mat... seluar Mat ok, tapi kecik... sendat betul ngan aku. Abbas plak... suar carik... hish hish...

Aku sempat la tulun2 mana2 yg bole.. siap pegi sampai Mansurah beli daging... beras... pegi pagi... malam baru sampai. Tolong2... sampai esok pagi.. rehat sehari.. pehtu ade MAT... hehe, aku macam biasa, tak lepaskan peluang setiap kali ade kesempatan bilik Abbas kosong, sah bukak Naruto punyer... besh woo... 97 siri nak dihabiskan... lagipun siri ni still on going.... kena ikut la nih..

Ni pun aku dok amik lagi... tapi takleh bukak plak kat PC ni... ampehs betul. Takkan nak soh aku bawak HDD datang cni kot... hmm... kalo bole, nak jugak le.. hek hek... bakpe ye dia nak charge aku... :D

Gigi aku sakit... haaa.. baru teringat malam ni nak pi klinik... lol ....

Saturday, September 18, 2004

Hati Dan Perasaan

Harini aku ade kat Tanta... khamis sampai. Sbb malam semalam Padlon buat kenduri.. jemput ramai member2 dia.. aku cadang nak balik dah ni. Tapi sangkut kat CC plak... lama dah aku tak tulis apa2 kat blog ni... aritu balik Dumyat. Pegi tenet pun sekali aje... tak sempat nak tulis apa2 kat blog, sbb dok baca dan delete email yg berlonggok2 tuh...

Ade banyak yg aku nak tulis sejak aku balik Dumyat aritu.. baru aku sedar sekarang ni yg bila aku tak tulih apa yg aku teringat tu.. aku akan lupa perkara2 yg best... cuma ingat yg penting2 je... hish hish... rugi seyy..

Takpa takpa... esok atau lusa aku akan datang bebel lagi kat sini... hehe.

Apa yg ada dlm otak aku semalam adalah... perasaan... bila Midori kata kat Seiji... "Adakah kau tetap anggap aku hanya sebagai tangan kanan kau aje...?" sekarang baru aku betul2 paham benda tu.... yelahkan... agaknya bila tak komitmen. Gitula jadinya... takpelah... aku dah paham dan aku rasa tak perlu nak panjangkan lagi hal ni... sbb... silap haribulan, aku bole brubah jadik monster... hak hak.... dan aku taknak kembali kepada 'wajah' tu... aku bahagia camni... aku tenang begini bersama member yg ada utk aku rujuk dan luahkan serba sikit problem jika aku ada...

Aku ni memang gila katun... dok sorang2... boleh aje perkataan HOKAGE ngan RASENGAN tu dok putar dlm otak... hehehe.... fantasi betul :P Iyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.... RAASEENGGGANNN~!!!! bedebusshhh......

Sunday, September 05, 2004

I Love Me

Huarghh.... arini aku datang dari komplek, terus ke CC.... tido sana semalam. Pegi ziarah Kama sebenarnya.. Mat ajak, pesan soh beli berus gigi sama... aku pegi la. Tau2 depa ajak pegi epot plak... isk, ak pakai serabai je... baju tido, suar track, ade carik sikit kat kangkang.... kat epot tu banyak pulak ostazah semalam.... segan le aku :P Tapi aku rasa ok sbb hepi jumpa ngan geng2 Dumyat semula... sempat aje buat bising kat epot... hehehhe... tu dia geng Dumyat, banin semua... bukan cam Mansurah dah musyrip2 lain tu.... pakai dah le 'seqah' ... jaga le kononnya... hehehe..... aku pun segan jugak masa depa buat bising panggey Kama masa dia nak check-In tuh.... kui kui...

Balik komplek... lepak bawah sat, masa tu dah kul 12.30 malam. Pehtu Mak Asyraf panggey jemput makan.... segan... tapi besa laaa. Muja la katakan, hehe. Pehtu masuk.. pakat2 pi sapu licin.. :D Aku nak balik... tapi Mat tak kasi... dok peringat aku pasal kejadian sekarang nih.. aku taraddud gaks. Miji... lelain pun ajak tido... naik le tido... tapi bukan tido lagi... bising2.. sembang2.. ntah ngusik apa2... kekeke... cite masa kat asrama masing2 dulu... cakap macam2... kul 3 baru tido... tau2 subuh dinasour :D

Hmm... sat, terpk nak tulih resepi yg Yie kasi tu kat sini... hehe... leh la delete sms tu :D Cara nak buat SOTO :
SUP: Ayam Rebus pehtu goreng. Siat2.... air dia leh wat sup.

Then buat suun goreng...Kacang tanah, daun bawang...sambal kicap...

Begedil: Kentang goreng, rebus dulu... then lenyek sampai penyek.. hehe. Bubuh bawang goreng, daging kisar, tepung, telur dan garam secukup rasa... Pehtu celup ngan putih telur dan rebus dlm air panas... jadi laaa... jejeng...

Pehtu buat nasi impit... hehehe... ok la kot resepi ringkas ni :D

Aha... aku ade tulis ciri2 pilihan aku dulu... sat aku salin balik... ni dia... -->

1) Manja... heh... ntah le... suka tengok pompuan manja (Tapi bukan manja yg mengada ngada!... tak suke betul kalo ngada2 nihh)

2)Tak kuat merajuk.... kalo nak cari yg tak merajuk tu memang susah la.... tapi rasanya kalo takde perasaan merajuk tu tak best la plak.... hehe. Tapi kalo over merajuk pun susah.... nak yg understanding... bukan tau2 merajuk aje tanpa pk kita punya sbb. (Dah lalui... sakit hati jugak kalo yg tau merajuk tak ikut time/munasabah...)

3)Tau masak... sbb aku ni suka makan.... bukan nak soh lawan sapa2 masak paling sedap.... tapi mcm kat salah satu thread kat AM la... tangan isteri yg memasak ni melahirkan kemesraan.... suami pun leh tolong ... ye tak? kalo tatau masak tu.... susah la jugak... sbb aku tengok experience org la.... bukan sorang dua.. ade la 3-4 org yg da kawen..... jangkamasa awal...maybe ok.... kalo dah lama2 kawen pun ... takde perubahan... ishk...

4)Tak mudah marah.... bila marah cepat sejuk.....hehe. Tapi kita pun jangan pulak nak amik kesempatan ...

5)Toleransi.... ade sikap memahami keadaan kita.... penting kan benda tu antara pasangan?

6)rambut... lurus... hehe... panjang.... heeeeeeeheeee... suka betulll.... aku tak penah ade akak atau adek pompuan... family kami sume laki.... so belum pernah sentuh lagi nihhh... aiii.... kalo laa dapat.. isk isk... nyam nyam

7)Badan berisi.... kurus kering tak bakpe minat le.... aku kalo kawan2 tanya... mesti jawab... "macam korang nak tido le.... takkan nak guna bantal yg nipis.... mesti la nak bantal yg gebu2...ade isi sket.." hehehehehe~!!! lagi berisi... lagi suka jangan gedempol dah le....

8)Kulit... tak kisah la.... tapi janji jangan terlalu gelap sangat.....

9)Wajah.... yg sedang2 pun ok... tak terlalu cantik.... tapi kalo dpt yg melecun tahap arab lubnan tu... pergh... alhamdulillah le~!

10)Reti buat keje umah.... sbb aku ni tak pandai buat keje umah!! contohnya macam mengemas.... tau la kemas2 tu... tapi kalo tahap pompuan macam mak2 kite dok wat tu... mmg tak reti le.... ni kemas tahap org bujang je nih!! kalo isteri pun camtu... alamatnyer.... rumah jadi macam.... errr.... ade la org tu yg aku tengok.... hmm... pengalaman dan pengajaran buat aku kalo nak cari pasangan...

11)Tau layan romantik.... hmm, sbb penah kena ngan yg skema ni... ya Allah.... boring gile. Tapi aku tahan aje.... sampai la satu perkara tu berlaku... apa nak wat... Allah da susun.... bukan le nak suruh romantik sangat.... tapi takat reti pun jadi la.... jangan le keras cam batu... purrrlezzzz~!

12)Aku paling suka org yg ceria.... dan happy go lucky... thats important. Bukanla perlu gelak sepanjang masa kan? korang pun tau....

13)Tau cara mengurus kewangan... sbb aku ni tak minat betul ngan account nih.... cuma bila dok jejauh sensorang ni.... kena la blaja buat budget bulanan.... tapi utk berfamily... ia memerlukan yg lebih mantap dari apa yg aku ada sekarang ni.... harap couple aku dpt membantu~!!

14)Ade ciri2 Islamic.... at least... tau beza antara halal dan haram..... dan MENJAUHI perkara2 yg dilarang tu.... uii... nak didik zuriat tu..... ibu nih... I B U.... (aku pun sama la) ... dan berusaha utk memahami Islam dgn lebih mendalam "Sesungguhnya berjayalah org yg beriman,iaitu mereka yg khusyuk dlm solatnya & org yg menjauhi perkara yg sia²"(Al-Mukminun 23:1-3)

15)Tak terlalu cerewet.... takdela... "alaa darlin... I tak minat la yg tu.... I tak suka la yg ni... benci la benda tu.... eee... geli la dia tu...." isk isk.....

16)gadis yg ade ciri2 kampung sukaaa sangat org camnih.... agaknya korang pun leh paham kan? hehehe....

Amacam? tu cuma ciri2 pilihan aje.... kalo tak dpt apa nak buat... kita pilih setakat yg kita suka la. Ade 70% pun kira dah syukur.... apapun, Allah aje yg tahu apa yg terbaik buat kita semua :)

Kat AM.net aku dpt maklumat.... dan aku wat search..
http://members.tripod.com/minda_rakyat/1112605.htm
http://bicaraislam.tripod.com/74b2h3bh76.html

ok la kot nak buat rujukan nanti...


I still playin da games.... Cruel Intention rules..... remember.....

Friday, September 03, 2004

Apa Nak Jadi

Aku tak datang CC semalam.... petang tu tak kemana. Cuma sekarang ni aku tak datang lagi CC waktu malam... kuar umah pun tak kecuali ade kawan. Kes makin gawat... rompak dah berlaku seawal malam. Hulur pisau kat badan... sapa tak takut. Tu tak termasuk kes curi yg menggila tu. Petang semalam Lut cite, lepas main bola.. waktu nak balik, bergado ngan geng arab tramco kat ujung jalan Tob-el Romly tu. Ni semua pasal arab la ni... diaorg ingat benda tu biasa aje... tapi bagi kita org asia, memang pantang sangat la. Elok diaorg abih main... nak balik, bola terlepas tepi jalan... arab tu amik... pehtu siap nak kasi kat tramco yg brenti lagi... bila org mintak... memain pulak... tanak kasi... dah la maghrib, org nak balik. Bila kena lepuk... marah, bergado la kejap... yg salahnya kita. Punca tanak amik tau... camtu la arab. Melawak tahap apa kebende ntah.. tak paham dan memang fed-up sangat ngan lawak bangang diaorg ni. Ade dulu sapa ntah cite... ade budak siap bas, bila bas tu renti... bukan nak naik, tau dia tanya apa kat drebar bas tu? " ko sokong pasukan mana? Ahly ke Zamalek? .." ... sekali dengar memang nak tergelak... tapi kalo bayangkan balik kita jadi drebar bas tu... panas2... letih... tak pasal2 ade org buat lawak spastik camtuh... eee.. tuh contoh yg berlaku la. Ade yg tahan org jalan... bukan nak tanya apa2... tapi tanya jam kul bakpe... gitu le songeh arab.

Aku rasa kena bersedia dah dari sekarang ni. Dah tak aman... kat negara sendiri pun sama. Rompak, curi, ragut... bunuh... rogol... aman dan damai kepala hotak apanya camtu Malaysiaku.. pi daah.

Semalam tanya Ida beza playboy dan casanova... actually, tu la first time aku dengar perkataan 'casanova' .... Playboy: a man who lives a life devoted chiefly to the pursuit of pleasure ... Casanova plak: LOVER; especially : a man who is a promiscuous and unscrupulous lover . Aku harap aku bukan tergolong dlm ke dua2 golongan tu le. hehehe...